onsdag 31 december 2008

Årsbokslut 2008 - Januari

Det är populära tider att göra sammanfattningar och jag tänkte därför själv göra ett slags bokslut över året som har gått. Helt enkelt gå igenom vad som varit under de senaste tolv månaderna. Jag kommer inte att skildra det utifrån nån sorts sanning eller berätta allt som har hänt utan mer göra små nedslag i det som kallas mitt liv.

De som har följt med på resan det sista året har nog förstått att det har varit en bergochdalbana. (Firefox är fortfarande en källa till lustigheter. I stället för bergochdalbana vill den ha bergspredikan!)

Det nya året firades in nere i Uddevalla, av alla ställen, hemma hos Milla och Ubbe,vilket är en ny bekantskap och går under kategorin vänners vänner. Några fler vänner som var med var bla. Tesa, Pär, Marie, Hans och ett helt gäng till. En mycket trevlig tillställning med många nya ansikten. En bra start på året.

Skulle kunna skriva nåt kul här men tycker att bilden talar för sig själv.



Efter nyår besökte jag mina barn på Liasgården uppe i de stora dalaskogarna. Mycket snö, till skillnad från Uddevalla och en tur med häst och släde.





Det här är bilderna som finns från januari men det hände andra saker också.

Jag kom tillbaka till mitt gamla jobb på Bokia i Arvika efter ett och ett halvt år som student. Tankarna på att starta eget igen började komma och nån gång under månaden bestämde jag mig för att försöka. Att få klart alla papper som skulle in var inte det lättaste men till slut var det gjort och fick en intervju med en handläggare från ALMI.

I slutet av månaden var jag med ett gäng som besökte Selma Spa i Sunne. En mycket rolig kväll med bad både ute och inne och en varm och skön bastu med tillhörande kall källa för stärkande dopp.

Som jag har påpekat tidigare är det här bara små nedslag i min värld. Små brottstycken ur livet.

Inläggen från januari:
Band på W
Singel
En sista julpåminnelse
Jobb-update
Helg
Snart ny vecka


Edit: Tanken är att det ska komma ett inlägg varje dag i tolv dagar framöver. Kan ju inte lägga upp allt på en gäng för då får ni allt för mycket att läsa, mina små vänner. Jag tänker på ert bästa. Får inte chocka kroppen så under det nya året. =)

1 kommentar:

Comvidare sa...

Roligt vore om du la upp en rapport vad du ville skulle hända månad för månad år 2009.

Jag hoppas i alla fall du får ett gott sådant. År alltså.