torsdag 17 januari 2008

Helg

Så var det snart helg igen. För de flesta (som inte jobbar inom vården, handeln, polisen eller nåt annat skiftarbete) är helgen tiden för rekreation, vila och upphämtning inför nästa vecka. Finns visserligen dom som tycker att det är skönt att det äntligen är måndag så man kan vila upp sig efter helgens utsvävningar men för de allra flesta är helgen en tid för fritid.

Fri tid.

Tid att vara fri på.

Tid utan måsten och scheman.

Hur många är det egentligen som verkligen har fri tid på sin fritid?

Hur längesen var det en helg som du inte hade nåt planerat?
När du kunde vakna utan att klockan ringde, gick en sväng i skogen bara för att du kände för det, tog en runda på stan, inte för att du måste utan för att du ville det just då.

Den här helgen har jag själv inget planerat. Det är helt tomt i kalendern. Visst, kunde kanske behöva städa eller sortera papper eller p
locka undan tomtarna (på loftet) men det är inget jag MÅSTE göra. (Framför allt tomtarna kommer ju tillbaka hela tiden så det kan jag glömma. =) Kanske skulle göra nåt som jag inte gjort förut eller inte gjort på länge?

Vad ska ni göra under helgen?













Förra helgen hälsade jag på mina två älsklingar och för första gången på hemskt länge åkte vi h
äst och släde.
Det är onekligen nåt speciellt med kombinationen snö och hästar.

7 kommentarer:

Tesa sa...

Städa tror jag. Det var verkligen länge sen nu! :)
Och kurera mig från förkylningen. Annars är det rätt tomt här med.

Anonym sa...

Pyssla, rensa och rätta. Men jag ser fram emot det. Det är inte alltid så väl, så jag är rätt nöjd med läget.

Vilken vacker vinterbild med släden!

Anonym sa...

... sa Kicki, alltså.

Anonym sa...

Själv hade jag tänkt gå på bio med dig och vår andra kompis...men ni glömde visst att ringa...typ. =)

Bea sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Tommy sa...

frk Klahr:
Du hade inte tyckt om den ändå. Den sög helt enkelt... Men nästa gång så..

Anonym sa...

Va mysigt att åka häst å släde, det har jag alltid velat göra...
Avundsjuk joooooooooo massor:)