tisdag 15 januari 2008

Jobb-update

Det har ju varit ganska rörigt ett tag nu. Träförädlingen i Jössefors skulle till en början ta in två stycken på ett halvårsprojekt men av detta blev inte ens en tumme. Både företagets VD och koncernens VD är bortresta och enligt rykten så blir det inget jobb över huvud taget. Det är verkligen synd då jag vet vilket stort behov TH har av hjälp där borta.

Det var även sagt att jag var uppsagd från mitt ordinarie jobb. Har det både muntligt och skriftligt men i slutänden visade det sig att jag har kvar mitt gamla jobb. Hur det gick till kan inte ens jag förklara, som ändå var med när det hände.

Nog om detta och nu blickar vi framåt i stället. Mina ansökningar till dags dato ligger på 8 till antalet.

Falun
Norge
Karlstad x 2
Ambjörby
Arvika
Mora x 2

Det här är ansökningar som ännu inte har resulterat i varken bu eller bä så vem vet hur det slutar.

Dessutom så går jag än en gång i väntans tider och den här gången är det ALMI som står som värd för mina tankar. Starta-eget-bidraget är ansökt och i måndags var jag på en 1 timmes intervju med en tjej från ALMI. Svaret skulle komma under veckan så varje gång det ringer och jag inte vet vem det är, höjs pulsen betydligt.

Ja, så ser det ut just nu men i morgon kan det vara helt annorlunda. Det är ju själva tjusningen med livet. =)

Ha det gött mina vänner och lev väl.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Detsamma! Hoppas det löser sig - till ditt bästa, förstås!

Hans Svensson sa...

Håller tummarna för allt inom pendelavstånd vet du! Det är inte bra att flytta på sig för långt när man är så gammal som du (och jag). Rötterna börjar sitta för hårt i marken. Dessutom är det jobbigt att packa flyttlådor och för mig som mellan 1991 och 2003 packade flyttlådor 9 gånger känns det numera uteslutet med en flytt...

Fast vill du hemskt gärna bo i Ambjörby (som knappt finns på kartan) så håller jag tummarna för det med. Förstås.

2maz sa...

Hans, du pratar i nattmössan. Det är bara bra för Tommy att flytta norröver. Hans alldeles egna initiativ att söka två jobb i Mora tycker jag är beundransvärt.

Men du Tommy, du vet de där jobben som du inte hört något från...?

RIIIIIING OCH VISA LITE INTRESSSSSSSSE SÅ ATT DE VEEEERKLIGEN FATTAAAAAAAR ATT DU VILL JOOOOOBBAAAAAAA DÄÄÄÄÄÄÄR!!!

Ok..?

Anonym sa...

Lycka till med jobben hörru....

















Och där försvann min andra kompis.......

Tommy sa...

Pär: Tack för det. Kom just på att jag har missat att söka till NOTE i Torsby. De sökte produktionstekniker.

Hans: Så gammal som dig blir jag aldrig.

2maz: Ja,ja,ja

Gunilla: Man ska inte skåda i hästens mun förrän björnen är skjuten.

Tesa sa...

Klart man ska flytta på sig då och då! Det förordar jag alltid (efter att min pappa sparkade ut mig för sisådär 10 år sen! ;) ). Nä, skämt åsido, jag var osäker men han, helt otroligt nog, hejjade på om jag var intresserad, och det är nyttigt att röra lite på sig ibland. Funderar själv på flytt åt nåt håll.

Så lycka till nu, med vad det än blir!

Tommy sa...

Nån sorts flytt blir det nog i vilket fall som helst. Om det sen blir inom Arvika, inom Värmland eller nånstans i Sverige det får framtiden utvisa.

Känner för att göra nåt nytt nu...