onsdag 2 januari 2008

Favoritband på W

Då var det dags för en ny utmaning!
Den här kommer från Tesa och går ut på att man skickar en bokstav (nästkommande i alfabetet efter den man har fått. Får man Ö så är utmaningen slut eller så börjar man kanske om med A, vad vet jag?) Min bokstav blev:

W

Ja, det första jag tänkte när jag såg utmaningen var att W finns det väl inget kul på. Men när jag tänkte lite till så kom jag på Winnerbäck. Han har ju gjort en hel del bra låtar. Gick så in på min musikmapp i datorn och där fanns det bara två bandmappar på W, Winnerbäck och Weeping Willows.

Här ska jag bara tillägga att Firefox vill ha i, o, ö och å istället för W, dopningsmedel istället för Weeping och slutligen villospår istället för Willows.
Nog om det.

Men eftersom jag har några diversemappar under musik, gick jag även igenom dessa. Där dök det upp Wyclef Jean, (Robbie) Williams, Weathermen, (Stevie) Wonder, (Cornelis) Wreeswijk och Waylon Jennings.

Nu var ju utmaningen av den arten att det skulle vara ett favoritband och då faller de flesta bort. Sen vet jag inte om det är för eller efternamn som räknas men till final går Weeping Willows, (Robbie) Williams och (Lars) Winnerbäck.

Rent namnmässigt borde Weeping Willows vara i en klass för sig med två ord i namnet och BÄGGE börjar på W och eftersom de är så bra väljer jag just dem som mitt val i utmaningen!

Utmaningen skickas vidare till Bea, Marie, Plyp och 2maz och ni får den lätta bokstaven X! =D

Och som låtval väljer jag denna låt, Blue and alone, som gjorde att jag upptäckte Weeping Willows:

3 kommentarer:

Tesa sa...

Åh, nu blir du sådär otäckt poppis hos Pär igen! ;)
Men snyggt jobbat får jag säga.

Anonym sa...

Jamen tack för den då!!!! =)

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.