lördag 29 december 2007

Namn?

Går i företagstankar och anmälan till starta-eget-bidrag är inskickat men jag kommer inte på nåt bra namn.
Bolagsverket kan man söka på befintliga namn och det gäller att det inte finns nåt liknande sen tidigare. Dessutom bör namnet finnas ledigt som domän.

Sysselsättningen blir framför allt produktionstekniska* lösningar på konsultbasis men även fotouppdrag ska kunnas tas emot. Gillar inte förkortningar så TJ eller liknande initialförkortningar går bort.

Förslag emottages å det varmaste.

* Ställtider, SMED-projekt, resurssnål produktion, produktionsekonomi, konstruktion, logistik, organisation m.m.

1 kommentar:

Tesa sa...

Namnet är visserligen viktigt, men det är din verksamhetsbeskrivning till skatteverket du ska tänka på också, för att vara säker på att du får köpa in den utrustning du behöver till firman utan att de ifrågasätter det, och få göra avdrag på vad du behöver också för den delen.

Hela egennamnet funkar alltid. Tommy blblabah...
Ex. Tommy Efternamn - produktion och fotografi.
Du kan ju göra en kombination av dem, produktionsfotografi t ex.
Samt en bra tillbeskrivning som är kort och enkel. Ytterligare påhittade namn med vision, future, framtid...det beror lite på om du vänder dig internationellt eller bara svenskt. Det namn du väljer ska vara gångbart på många sätt och det får helst inte misstolkas.

Själv har jag mitt eget klart! ;) Ska bara överlägga det med min ad/copykille om att det är rätt namn, och så ska han hjälpa mig använda det på rätt sätt, med en bra beskrivning.