måndag 15 november 2010

Lågpris

För en massa dagar, veckor, månader ja, kanske till och med år sen försökte jag leva på noll kronor under en viss period. Har för mig att det var en vecka men det kan lik väl ha varit en längre tidsperiod.

Nu har min ekonomi snart efterhämtat sig efter sommarens bravader med bilar, semestrar och andra mer eller mindre kostnadstunga aktiviteter.

Men, den har behov av en renovering.

Tanken att kunna leva på vad som redan finns i kyl, frys, skafferi, förråd, jackfickor, mellan soffkuddarna och andra mer obskyra ställen är fortfarande lockande. Därför kära läsare, tänkte jag nu leva efter samma devis än en gång. Från i ikväll och fram till söndagskvällen ska det gå ut så minimalt med pengar att Krösus Sork hade blivit imponerad.

Målet är naturligtvis NOLL kronor på 6 dygn.

Har jag då bunkrat upp till tänderna inför den här veckan?
Näe, det kan jag inte påstå. Det senaste jag köpte var en liter mjölk för 7,50 i eftermiddags. För övrigt består min kylskåp av ketchup, smör, en ask med obestämt innehåll, potatis som troligen har sett sina bästa dagar, ost, chokladsås, kaviar, räkost, något för mörka morötter i fuktig påse, leverpastej, Mamma Scans Köttbullar och en liten flaska med citron. Vad frysen har att berätta har jag ännu inte kollat. Har för mig att det ska vara lite kyckling, en halv påse pyttipanna, nåt sorts bröd... och så rullar det på.

Hade jag bunkrat upp inför veckan hade ju själva idén varit borta.

Det svåraste som jag ser det är att få ihop en någorlunda varierad lunchlåda. Köttbullar och makaroner kanske jag får ihop nåra stycken men hur gott är det i längden?

Whish me luck!

2 kommentarer:

Liselotte sa...

Hahahaha... knäppskalle! Kommer att följa ditt experiment med spänning. Lycka till! Får vi huset bjuder jag på inflyttningsmiddag :-)

Anonym sa...

Ja du är rolig du ;) Här skulle jag behöva harry potters trollspö då man öppnar både frys & kyl, då havandeskapspenningen inte kom som den skulle denna månaden men 2000 kr kan väl vilken moderatj-l som hellst klara sig på, å dagen innan jag fyllde 40 kom dessa pengar så de gick till smörgåstårta jiippii! JAJA huvudsaken att släkten blev mätt, Så vi lever väl typ på samma sätt fram tills fredag...! Då det kommer ett halvt barnbidrag för sambons grabb yepijayjey. 500 kr å stenrik!

// M-Åmål