tisdag 2 november 2010

Handlingsplan

I mitt arbete möter jag och även skriver en hel del handlingsplaner. Planer på hur människor ska gå vidare. Planer att gå efter. Planer på mål och i bästa fall hur man ska uppnå dem.

Ingen är dock åt mig själv.

Aldrig.

Nu har jag fått i uppdrag / uppgift att själv svara på några frågor där överskriften är just HANDLINGSPLAN.
Frågorna som ska besvaras är som följer:

Ett personligt åtagande som gäller mig själv:

Vad ska göras?
Hur ska det göras?
När ska det göras?

... som gäller mitt arbete:

Vad ska göras?
Hur ska det göras?
När ska det göras?


Det ska vara klart om knappt två dygn och jag har ingen aning om vad jag ska skriva.

Hur ser DIN handlingsplan för den närmaste och den mer fjärran framtiden ut?

2 kommentarer:

Tesa sa...

Jag har gjort en sån, fast ingen fullständig, bara lite mål och ungefär inom vilken tidsram.
Kanske borde göra det mer ordentligt.

Tommy sa...

Huvudsaken tror jag är att man gör nån sorts plan. Om den sen är omfattande eller långtgående spelar kanske inte så stor roll.

Beror nog lite på vart i livet man är.