torsdag 18 november 2010

Lågpris - Dag 2

I morse tog flingorna helt slut. Såg mest ut som en handfull med grus längst ner i skålen. Med tillräckligt mycket mjölk så går även grus ner.
Matlådan bestod ju som ni kanske läste av köttbullar (andra dagen i rad) med rotfruktsgratäng. Tror jag har förätit mig på den gratängen för den smakar inte lika gott längre. Kan kanske ha varit just den förpackningen.

Kvällsmaten blev något spartansk. Pyttipanna direkt ur frysen utan vare sig rödbetor eller stekt ägg. Men en styck matlåda producerad.

Även idag klarade jag mig utan någon sorts choklad eller dricka. Förhoppningsvis kan det leda till att inte bara min plånbok kan få sig en återhämtning.

Dagens utgifter: noll kronor.


1 kommentar:

Tesa sa...

Jag brukar normalt äta gröt till frukost. Billigt som f-n och man står sig länge. Är det ebb i kassan funkar det till lunch eller middag också.

Just nu äter jag dock bara 2 ägg varje morgon i några veckor. Testar att "dieta" lite, äta mest bara protein och sallad (ägg, kyckling, fisk och grönsaker i olika variationer) och det funkar även om jag i början trodde det skulle bli för lite. Och magen har blivit lite lugnare också...