torsdag 18 november 2010

Lågpris - Dag 3

Lyckades leta fram en låda med Start ut skafferiet i morse. Kommer inte ihåg riktigt när jag köpte den men nu passade den perfekt. Käkade mycket Start för en massa år sen och har för mig att det smakade bättre då.

Och nej, paketet är inte från "en massa år sen".

Börjar fundera på varför en sån här vecka känns speciell när det väl egentligen är vardag. "Hm, hur menar han nu?" Ja, alltså... Att inte köpa godis, att inte köpa energidryck, att göra matlådor varje dag, det är ju nåt jag alltid skulle kunna göra och inte bara under en "test-vecka" eller när ekonomin behöver en återhämtning. Att till och med handla en dag i veckan och göra vardagarna fria från andra inköp.

Men visst låter det lite tråkigt, eller?

Hur som helst.

Middagen bestod av potatisklyftor i ugn med olja och basilika och till det kycklingfilé i stekpanna med citronpeppar och morötter. Aldrig testat detta förut och resultatet var helt ok.

Resultatet blev dessutom en matlåda tills i morgon.

Har dock kommit på att veckans mål med noll kronor i utgifter faller i morgon. Vi har kommit överens på jobbet om att gå på after-work och en sån chans vill man ju inte missa. Ser fram mot en hemmagjord burgare med bacon och cheddarost och tjocka pommes. Nedsköljd av en Mariestad. Kalaset går väl på 200 pistoler men det får det vara värt. Det ligger trots allt två matlådor i Västerås som väntar. Så nästa vecka börjar i samma stil som denna.

Ska bli intressant att se hur länge det här kan fortgå. En vecka kvar till löning. Julklappslöningen...

Be careful out there!

3 kommentarer:

Tesa sa...

Nä nu är jag nog inte med tror jag.... Ni ska gå ut och äta hemmagjord? ;)

Klyftpotatis är fina grejer. Funkar nästan alltid!

Anonym sa...

Jag fick verkligen inte ihop någon mat så bästa mamma fick följa med mig ut då jag handlade & hon betalade, hade sådan tur att hon var i åmål just denna dag. Jag älskar att laga mat men hatar det då dä inte finns något som passar ihop å trolla ihop middagar till både 2 & 3 personer det är f-n inte lätt, sen har jag en i magen oxå som verkligen behöver de rätta ingredienserna. Jaja tur man har sina föräldrar ibland då inte försäkringskassan gör sitt jobb i tid...

Lycka till med matlagningen!

klyftpotatis & kycklingfilé är ju lyxmat funkar alltid.

Marie

Tommy sa...

Tesa: Nja, kanske inte rikitg hemlagad direkt men ingen McD-burgare ändå. =)

Marie: Ja, det sätter verkligen skalle i arbete när man har dåligt med ingredienser.