måndag 5 januari 2009

2009

Mitt i alla tillbakablickar kanske man skulle glutta lite framåt och kisa med ögonen mot vad som kanske kan finnas vid horisonten.
Att göra några större och mer specificerade planer gör jag inte eftersom de få gånger det har gjorts har det inte blivit så ändå. Det finns för många variabler i livet för att det ska vara till nån nytta.
Däremot kan jag staka ut lite slalompinnar som jag ska runt och nånstans nere i backen finns det ett stort och öppet mål som heter 2010..eller lycka..eller förnöjsamhet..eller må-bra-som-fan.

Satte mig ner och började skissa på en mindmap.
Mitten fick vara 2009 och runtomkring växte olika områden fram som symboliserar valda delar av livet.



Efter en timme med funderingar och ritande kände jag att det börjar bli klart. Nu kanske det är såhär att en mindmap egentligen aldrig blir klar då man kommer på nya saker hela tiden men en grund är i alla fall klar.

Vänner
Jobb
Träning
Utbildning
Foto
Kurator
Förhållande
RT
m.m.

Det här är några av de stolpar som finns uppskissade. Vad man sen ska göra med en mindmap vet jag inte men det kanske ni vet, mina kära läsare.
Jag får väl laminera den och sätta upp på väggen som en "reminder".

Hur ser ert 2009 ut tror ni?.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hmmm... jag vet inte heller vad man ska göra med en mindmap. Men jag fick ändå lust att göra en egen då jag såg din.
Kanske kan den åtminstone hjälpa till att sortera lite så jag slipper gå omkring med den här enorma problem-klumpen som är rätt otymplig att tampas med.
Fick du inte ut något nyttigt av det hela?