torsdag 4 december 2008

Fas

Fas enligt Wikipedia:

Fas kan syfta på

  • inom kemi och fysik: ett materials fas, se fas (termodynamik);
  • inom matematik: förskjutning mellan två signaler, vågor eller trigonometriska funktioner, se fas (matematik);
  • fasledare i en elinstallation;
  • månens faser;
  • en del av ett tidsförlopp, såsom ett händelseförlopp eller en händelseutveckling.

FAS kan syfta på


Ibland kan man vara ur fas och då känns det som att man inte riktigt hänger med i verkligheten. Just nu känns det som att jag inte är i fas med livet.

Några exempel:

Skulle besikta bilen i måndags och handbromsen var trasig. Lämnade därför in bilen på verkstad för att åtgärda det hela innan själva besiktningen. Ny handbromsvajer och nya bromsbackar fick det bli. När jag sen besiktade bilen fick jag endast en påpekan. Handbromsen tog inte tillräckligt! Bara att besikta om inom en månad! Naturligtvis åkte jag tillbaka till verkstaden där de fick åtgärda det hela utan kostnad men det tar tid och ork att hålla på så här. I dag gick bilen igenom och nu är det ett år till nästa gång.

Under december månad hör det till tradition att käka julbord, av känd anledning. Jag brukar inte gå på så många så när man väl blir bjuden känns det lite speciellt. Nästa vecka ska jag på två(!) julbord. Naturligtvis är de på samma dag! Onsdag kl.16 och kl.18. Det finns 23 dagar i december innan jul och de två julborden man är bjuden på sker samma dag.

Är med i en förening där vi bla. brukar ha en julfest under december. Årets upplaga sker samma dag som jag och Robin ska gå och se Sabaton. Naturligtvis blir det Sabaton men julfest hade också varit kul.

Sökte jobb på Arvika Smide, här i Arvika. Kom så långt att jag gick vidare efter en telefonintervju men en vecka senare fick jag beskedet att tjänsten var indragen pga. rådande ekonomiska läge.

Var hos tandläkaren förra veckan. För första gången på flera år hade jag hål och fick göra en lagning. Precis när jag hade blivit arbetslös.Just vad min plånbok behövde nu.

Ska jag gå ytterligare nåra veckor bakåt i tiden så fick jag ett fast jobb som personalansvarig på en nystartad fabrik. 4 veckor ofter att vi började producera hus fick vi alla sparken pga arbetsbrist.

Och så här håller det på just nu.

Men nån gång ska det vända och jag säger som Petter "Det är min tur nu, vinden har vänt!"

Inga kommentarer: