måndag 8 december 2008

Att läsa

I ett fall av kombinationen köp och läslust köpte jag ett gäng pocketböcker. Min ekonomi är egentligen inte sån att det finns nåt utrymme för det här men ibland hamnar huvudet under armen.
Nu är det inte så att jag har lite att läsa utan synar jag min bokhylla finns det en hel del kvar att utforska. Så i stället för att skriva vad jag har läst kommer här en lista på några böcker som ännu är olästa i hyllan.

Johan Theorin - Skumtimmen
Arnaldur Indridason - Vinterstaden
Kajsa Ingemarsson - Den ryske vännen
Håkan Nesser - Männsika utan hund
Liza Marklund - Livstid
James P.Othmer - Futuristen
Marjaneh Bakhtiari - Kalla det vad fan du vill
Ann Heberlein - Det var inte mitt fel!
Werner Tiki Küstenmacher - Simplyfi your life
Bo George Sjöberg - "Det är jag som äger världen"
Bodil Jönsson - Tio tankar om tid
Oddbjörn By - MEMO Den enkla vägen till bättre minne
Tommy Söderberg / Johan Plate - Topp & Bredd
Jana Söderberg - Våga vara
Linda Hambäck / Anna Lagerblad - Familjepack
Jonas Ridderstråle / Kjell A Nordström - Karaokekapitalism
Staffan Heimersson - För gammal för att dö ung
Mikael Niemi - Mannen som dog som en lax
Philip Roth - Konspirationen mot Amerika
Lucy MacDonald - Optimisthandboken
Jonas Karlsson - Det andra målet
Hanne-Vibeke Holst - Kungamordet
BP Fallon - U2 Faraway so close
Cornelia Funke - Bläckhjärta
Michka Assayas - Bono
Jürgen Trimborn - Leni Riefenstahl

Det finns ytterligare ett gäng men det känns som om de kommer att förbli olästa.

Är någon som ni har läst och rekommenderar?



2 kommentarer:

Anonym sa...

Kungamordet har jag läst....men eftersom jag inte minns vad den handlade om så tyckte jag nog inte att den var bra...men det kanske du gör ju! :)

Anonym sa...

Tio tankar om tid är läst av mig. Jag gillar den. Den är också lättsmält.