måndag 17 november 2008

Projekt Noll

Min ekonomiska situation är för dagen av den sorgligare sorten som de flesta har förstått, om ni har läst mina tidigare inlägg, vill säga. Därför kommer jag att från och med den 18 november, dvs. i morgon, att starta "Projekt Noll".

"Projekt Noll" innebär att jag under en vecka framåt ska försöka leva på noll kronor. Beslutet att göra det här kom nyligen och jag har inte handlat på mig en massa mat och prylar för att klara mig. Iden faller liksom lite då. Har alltså i nuläget ingen aning om vad för mat som finns i kyl, frys eller skafferi.
För att kunna få ge er lite uppföljning ska jag dagligen under den här veckan redovisa för min matsedel och vilka ev.utlägg jag har.

Ingen mat ute.
Ingen dricka.
Ingen godis.
Ingenting....

Vi hörs i morrn!


4 kommentarer:

Hans Svensson sa...

Att inte äta mat ute är en bra idé - det är ändå så dåligt väder att man blir bara fuktig och kall om man försöker...

Bea sa...

Tycker Projekt TioTusen definitivt verkar roligare!!! :) Lycka till säger jag!

Tommy sa...

H: Ja, det är onekligen lite blött ute nu så jag får sitta inne och käka som det var tänkt. =)

B: Det får bli nåt annat projekt det. Återkommer när jag kommer på vad. ;P

Anonym sa...

Men Tommy Det blir chiliconcarne här Onsdag eller torsdag jag hade tänkt bjuda hit dig då, för det blir en stor gryta, detta hade jag redan planerat inna jag läste i din BLOGG...

Men om du vill ha 12.00 eller vid 17.00 det får du bestämma.

För här skiter vi pengar sörrrööööö!
Jobbar ju i vården :)

//