tisdag 18 november 2008

Projekt Noll - Dag 1

Första dagen på mitt noll-projekt är avklarad.

Trots ett besök på kommersialismens altare IKEA / Bergvik har jag inte gjort av med en krona. Även mat har jag fått i mig även om en och annan hemkunskapslärare skulle vända sig i graven med tanke på näringsinnehållet.

Frukost: Tre mackor med kalkon och ost, juice.

Lunch: Singelkillens mantra, köttbullar med makaroner, juice.

Middag / kvällsmat: Två korvar med bröd och en mugg med cola på IKEA. Två mackor med skinka, räksallad, tomat och gurka, delicatoboll och kanelbulle hos M's mamma i Kil.

Korvarna och drickan bjöd M eller om det var H på så där slapp jag undan.

Det är konstigt hur man blir fokuserad på nåt som man inte vill få / göra. När jag för en massa år sen provade på att fasta en gång i veckan tillsammans med min dåvarande sambo blev jag väldigt fixerad på just mat den dagen. Nu när jag inte vill göra av med pengar finner jag väldigt många bra saker att köpa. Kan ge fler, mer mälande, exempel men ni förstår säkert vart jag vill komma. Men man vänjer sig med tiden och behoven lugnar ner sig.

Då var det bara sex dagar kvar.

Ha det bäst hörrni!

4 kommentarer:

Hans Svensson sa...

Det var H ena gången (på väg in i IKEA) och M den andra (på väg ut ur IKEA). Du fick helt enkelt korv av H&M (ett annat stort varumärke med stora bokstäver).

Bea sa...

Det gäller ju att umgås med rätt folk när man har ett Projekt Noll på gång! Förstår nog vart du vill komma när du fikar efter äpplekaka... :)

Tommy sa...

H: Jag tar gärna emot saker från H&M.

B: Gärna en stor bit om jag får be?

Anonym sa...

Det var väl tur du inte BARA fick korv av H ASGARV... näää fy ursch vilka bilder det for upp POFF mellan öron gångarna, haha...... nääää, bort snälla, OVER AND OUT!
Ctrl Alt Delete....


HEJ igen!
Sitter & tittar ut genom köksfönstet nu å jaggemej det SNÖAR i Arvika stora vita flingor.