onsdag 5 november 2008

Det händer grejer

Obama leder stort i USA-valet och är säkerligen den nye presidenten som de så väl behöver. Kan inte påstå att jag har jättekoll på vad som skiljer de olika kandidaterna men Obama har i mitt tycke stått för en mer förändringsbenägen politik och det tror jag USA kan behöva. Det har ju inte gått sådär enormt bra med den nuvarande politiken om man säger så.

Men det var väl egentligen inte det som jag hade i åtanke utan blev en sorts ingress till nåt helt annat.

Mitt skrivande är helt på inspiration och oftast börjar jag på nåt som inte slutar där det var tänkt. Förra inlägget kapade jag själv halvvägs in och styrde det i en helt annan riktning än vad som var tänkt från början. Vart det egentligen skulle sluta har jag tyvärr glömt men tanken var god, vad den nu var.

Kan det vara så att mycket som vi har tänkt att göra halvvägs bryter nya marker och spränger vallar och tar oss i en helt annan riktning? En del som jag känner har i tidig ålder haft ett mål att se fram mot och sen gjort upp en plan, för att komma till det tänkta målet. Andra är som jag helt utan mål och flyger runt som ett torkat lönnlöv i luften en kall och blåsig novemberdag.

Ibland möter man människor som ställer frågan "Vart är du på väg?", "Vad vill du?", "Vad vill du få ut av det här?"

De här människorna är ena jobbiga jävlar.

Hur ska jag veta vart jag vill?
Måste jag få ut nåt speciellt av det här?
Varför ha ett specifikt mål i allt?

Nu börjar tankarna flyga som de ovan nämnda lönnlöven. Men håll i er, jag vet inte själv vart det hamnar. =)

Jag har nämligen kommit till en punkt där jag måste titta inåt och det är väldigt jobbigt. Det har varit mycket saker på en gång i livet nu och insikten som har lagt sig, sent omsider, är att det kan vara gamla saker som ligger obearbetade och stör. Vart jag kommer att hamna vet jag i dagsläget inte men nån sorts förändring är på gång. Att krascha är också en sorts landning, om än något hårdhänt, men ändock en landning.

Hur ska jag då knyta ihop säcken med USA-valet? Ja det kanske inte är svårare än så att det är förändringar på gång och inget vet vart det slutligen bär.

Hoppas att livet är behandlar er väl!
(för att rakt av sno en av mina nära vänners ord, tack!)

Eder ödmjuke författare.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du är så söt! :-)

Kram, från ett annat löv

Bea sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Bea sa...

Jag har yrt runt i livets virvelvind ett tag, men känner att jag börjar landa...men whiiii...där tog den visst tag i mig igen!

Är inte säker på att jag vill landa heller! Det killar så himla skönt i magen när det bär iväg! :)

Ska bli kul att se dig i peruk mannen...

Tommy sa...

Du menar se mig med hår? =)

Anonym sa...

Det händer grejer
men det händer inte mycket i din blogg...

Har du inte gjort något roligt det senaste ? Hmmmmmm :)