onsdag 19 november 2008

Projekt Noll - Dag två

I dag har det varit enklare. Större delen av dagen har jag tillbringat hemma och där är det svårt att göra av med kosing. På matsidan börjar det sina lite på bröd och dryckområdet. Tror dock att det ska finnas lite bröd för rostning i frysen och tyckte mig skymta ett paket med hårt bröd i skafferiet. Hade tänkt att rensa skafferiet för att se vad som finns men väljer istället att bli glatt överraskad när jag letar föda.

Frukost: K-Special med jordgubbsyougurt och två mackor med kalkon.

Lunch: Ugnsstekt falukorv med mos, gurka, juice.

Middag: Chili con carne med ris, cola. Äppelkaka med vanlijsås och ytterligare cola.

Att jag fokuserar så på matsidan är att det är där som min största utgift ligger och där det är svårast att skära ner. Tillsammans med godiset då förstås.... =D

Hur gör ni när det börjar bli för mycket månad kvar innan lönen?
Hur drar ni åt svångremmen?
Vad slopar ni först?

1 kommentar:

Tesa sa...

Först och främst äter jag inte 4 måltider. Snarare bara 2, kanske på sin höjd 3 och en frukt, och definitivt inte dricka - det är svindyrt. Likaså kollar jag av alla priser i butiken bättre.
Äter inte pålägg och sånt, äter havregrynsgröt istället. Med mjölk. Och ägg. Sån mat står man sig på längre när det behövs. Kombineras med frukt, dock inte i äppelkakor med vaniljsås...

Koka ihop röda linser, krossade tomater, en skivad morot, lite skivad potatis, vitlök och ett lagerblad så har du en rejäl och himla billig omgång mat som räcker iallafall 2-3 dar. Det är sånt jag brukar satsa på när jag är pank, frys in-mat. Billiga storkok.