söndag 28 september 2008

En sån helg det blev.

Man kan ju fundera på när en helg egentligen börjar. Rent teoretiskt är det väl kl.00.00 natten mellan fredag och lördag fast fredagen känns ändå som själva portalen till helgen och räknas väl av de flesta som en del av helgen. I det här fallet räknar jag med fredagen. =)

Fredag
Eftersom vi jobbar 06.30 - 16.00 m
åndag till torsdag kan vi sluta redan kl.13 på fredag vilket är väldigt skönt. Diskade och plockade bort några prylar från gårdagens födelsedagsfirande.

Tack ska ni ha alla som kom! Det var jättekul.

Tog en sväng på stan och träffade M och H. Köpte var sin mjukglass på torget och satt i solen och lapade. Väl hemma igen fixade jag det sista innan just H & M skulle komma och fira mig eftersom de inte kunde komma dagen innan. Öppnade en flaska vin och när de hade gått hem blev det resten av flarran framför datorn och lite chattande med bla. G och B.

Lördag
Hade bokat med H & M att åka en svä
ng till Karlstad för ett besök på IKEA (handlade inget så det blev billigt för egen del!)och sedan ta en tur på Färjestad Travbana.




















Hade aldrig varit på en travbana förut och det var riktigt intressant.



















När vi kom ut på parkeringen efter loppen hade vi precis satt oss i bilen och var på väg därifrån när ett billarm började tjuta. För att göra en lite längre historia betydligt kortare ringdes det till larmcentralen, en vit 940 var
inblandad, polisen tog vittnesutsago och till slut kunde vi åka hem och inget blev stulet i bilen som fick en trasig sidoruta. Inte vår bil alltså utan en annan. Efter en lång dag i solen och blåsten styrde vi hemåt och landade hemma vid sextiden på kvällen. Efter ett par timmar för att hämta andan körde jag de fem milen till Sunne och hälsade på B. Satt och pratade med honom och en kompis till honom, K, ett bra tag in på natten. I sällskap med tårta, ett par öl och några wirrar. Kom i säng runt två-tiden.

Söndag
Gick en tipsromenad med B, T, K och E. Fick tio av tolv rätt. Missade att Selma Lagerlöf hade gjort reklam för Läkerol och att 800 skolbarn hade genomgått nån sorts löpartävling förra helgen. Efter fikat på hembygdsgården for vi iväg och kikade på en endurotävling som p
ågick i närheten.














Det var roligt att se hur de nästan utan rädsla hoppade och körde i diken och sladdade runt på en åker. Några timmar i solen och luftrören fyllda av goa tvåtaktsdofter käkade vi currykyckling hemma hos B. Jättegott och när vi sen hade sett klart "Det levande slottet" blev det ytterligare en promenad i solen.

Kom hem strax före sex och nu börjar jag bli seg. Har ännu inte vant mig vid att börja jobba halv sju på morgonen och helgen har inte givit så värst mycket sömn och vila.

Hoppas att er helg har varit lika rolig och fylld med nya upplevelser.

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha ja du kan då välja ut bilder Asgarv***

lämnade in mina andels lappar å fick 2 kronor i utdelning på en asgarv*** fan man skanske ska fortsätta spela trav :) många bäckar små... jag gick typ back 350 kr denna dagen...
Inte illa travat.
på bara spelena, sen kom ju godis mat & dryck utöver dessa .)

Bea sa...

Tack för att jag fick komma på torsdagskalaset! Du vet inte vad du ger dig in på när du bjuder ig... Som tur var så satt jag med rumpan hårt fastkilad i soffan (fyra flickor på rad!). Hade så inte varit fallet hade jag säkert knuffat undan alla söta små barn och mumsat i mig tårtan själv!

Grattis till dit stora civilkurage och till storvinsten!