tisdag 21 oktober 2008

Bergochdalbana Swwooshhh... Weeeeiiiii...

Oj, vad tiden går. Det är nästan en månad sen som jag skrev nåt i bloggen senast. Har det inte hänt nåt alls under den här tiden eller vad pågår egentligen?

Jo visst har det hänt grejer. Livet har varit en veritabel bergochdalbana, upp och ner och sen upp igen och så ner, ja, ni fattar grejen va?

Skulle jag precisera det hela i detalj skulle det bli en lång text men orken infinner sig inte riktigt och det är väl därför som det har varit så klent med bloggandet på sistone.
Tänkte därför göra en summering av senaste månaden.

1 bad på Arvika Hamam.
3 dejter med en tjej.(blev inget av det men fick en vän!)
4 veckors anställning innan permittering.
2 fotosessions med Totalteatern.
1 dans på Tikiroom.
1 nytt objektiv. Tamron 18-50/2,8
4 UV-linser
40 avsnitt av "Thats 70's Show"
15 öl, minst..
1 film "Iron Man"
2 avsnitt av Top Gear Special
1 arbetsansökan
1 födelsedagsfest
1 korv med mos
2 färdiga hus
1 köpt julklapp
6 daim
1 telefonsamtal från utlandet som hävdar att jag har vunnit på lotteri.
3 glas vin
2 par arbetsbyxor
1 par högtalare till mp3-spelaren
4 färgpatroner.(kom inte ihåg vem som var slut)
3 pizza
4 glas vin...
1 tårta
0 inlägg i bloggen sen senast
2 insikter om att sms och alkohol inte går ihop
m.m.

Det där m.m. som kom på slutet betyder att jag säkert har glömt något. Mitt minne sviker rejält ibland av olika orsaker. =)

Eftersom min anställning på fabriken har inneburit en uppstigning på morgonen vid 05.30 har kvällarna (som tidigare var väääldigt långa) blivit hemskt korta. Har lagt mig vid halv tio och det var längesen jag gjorde, om nånsin.

Jag hoppas att det fortfarande finns en och annan läsare som kikar in i hopp om en fortsatt "bloggning".(Finns det ordet överhuvudtaget tro?)

Finns ni kvar, mina fd. läsare?

8 kommentarer:

Comvidare sa...

Jag finns kvar!

Tack för åkturen i din berg och dalbana!

Anonym sa...

Klart jag läser! Vad trodde du?

Anonym sa...

Klart man är kvar! Är lite nyfiken på det felaktiga i kombinationen sms och alkohol, jag kan ev. behöva lära mig lite...

Tommy sa...

J och L: Tack ska ni ha! =)

Pär: Nja, jag är nog inte rätt person att förklara det hela eftersom jag på sistone har fått den åkomman att blanda de två. Frågan jag ställer mig är varför det har blivit så det sista halvåret.

Anonym sa...

Det var på tiden att du printat ner lite text i din blogg, den har jag klickat på varje dag men inget nytt, men jagge mej idag...

Det kan vara kul att läsa något nytt, trist att läsa samma tidning om & om igen typ.

Dä ånärsäj ska du se :)

Gunilla sa...

Jorå...jag är också kvar.

Pär--> Jag lovar, Tommy är inte rätt person att ge dig råd i den frågan =)

Tommy sa...

Hallå där!

Nu ska ni vara snälla mot stackars mig. =D

Bea sa...

Bea är också kvar! Och jag är alltid snäll! :)