fredag 4 juli 2008

Första festivaldagen klar

Så, hur gick det med mina försök att se alla artisterna på min önskelista?

Timo Räisinen
Letade campingplats tillsammans med A. Fick tag på en bra plats till slut på den lilla campingen men vi fick gå kors och tvärs för att komma dit.

Markus Krunegård

Bra uppträdande med mycket publik på Apollo. Glad svensk pop.

Motoboy Alt. Familjen
Näe, inget av dem.Trött i benen och satt mest och drack vatten. Det var jädrans varmt.

Slagsmålsklubben Alt Universal Poplab
Var hemma och hämtade kameran, käkade lite chilicorncane och lite annat. Ibland tar saker och ting längre tid än man har räknat med.

K
ate Nash













En mycket duktig sångerska från England. Helt okänd för mig men några låtar kände jag igen så det fanns en och annan topplis
te-låt där. Trevligt uppträdande men jag tappade mina öronproppar som var nyköpta på apoteket. Fick använda vanliga gula pluggar.Får ta en sväng på Apoteket i morgon och köpa nya. Ljudet blir så mycket bättre med dem än med de gula.

Håkan Hellström











S
åg nästan hela konserten. Varmt, mycket folk och mycket allsång. Håkan gör det han är bra på. Varken mer eller mindre. Oavsett vad man tycker om honom som artist så blir det alltid en bra stämning under hans uppträdanden.

Crazy Lixx

Orsaken till att jag gick mitt i Håkan H. Pudelfrissband med micstativ fullt med scarfs och Carolas vindmaskin. Men rent musikmässigt var de väl inte en höjdare. Trångt, varmt och ös.

The Kooks











Mina favoriter den här kvällen. De spelade sin senaste skiva plus en massa gamla låtar. Engelskt, ös och bra musik.

Robyn
Efter Kooks spelning drog det igång en teater på stora planen framför Vintergatan. Ett vackert skådespel om bröllop som besöks av pirater. Folk som flyr från sina hem och till slut möter..ja...frihet, döden..slutet var öppet för tolkningar. Bilder från föreställningen kommer senare.
Var hemma och hämtade varmare kläder. Det gick inte att ha t-shirt, väst och kortbyxor efter tolvdraget.

Slayer
Satt i ett tält på campingen och drack jäger.

Det var första dagen av Arvika Festivalen!

Hur nästa kväll blir (i kväll alltså) får ni veta i morgon.

Ha det gött!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Schyssta bilder på Kate och Håkan! Inga problem att ha kameran med sig, alltså?

Tommy sa...

Nja. Två gånger var de tveksamma i entren. Nåt om "för stort objektiv"! Har ett 80-200 och det är ju inte alls stort. De har krånglat till det för sig. På hemsidan står det klart och tydligt att "Det är tillåtet att ta med sig alla typer av stillbildskameror till festivalområdet" men i ingången så är det från fall till fall. Märkligt. Men vad jag vet så har ingen blivit stoppad pga det.