lördag 5 juli 2008

Arvikafestivalen dag 2

Andra dagen var lika varm, om inte varmare.

Adam tenst
a
Hemma, väntade på B och T som skulle komma från Sunne.

Red Cell














Omkastning i spelschemat och Tikkle Me spelade i stället. Elektronisk musik med en bra röst. Trevlig spelning om än lite trångt som alltid på Lyran när nån bra spelar.

Lykke Li
Hann inte riktigt se så mycket för att få mig en bra uppfattning öm vad hon kunde.


Hardcore Superstar

Man vet vad man får och de levererar, varken mer eller mindre.


Kleerup








Riktigt bra dansmusik med flera bra listtoppar. Tyvärr startade
Hellacopters halvvägs in så jag såg bara halva uppträdandet men det var mycket bra!

The Hellacopters































Riktigt tungt ö
s på Vintergatan. Första låten jag hörde var "I'm in the band" vilket är en av mina favoriter.


The Crüxshadows

















Syntmusik som nog hade gjort sig bättre på en något större scen. Nu stod de på Andromeda. Trots det en intressant bekantskap som jag råkade gå på när jag väntade på Kent. Tunga beat med melodiösa inslag. Ser jag gärna igen om det finns möjlighet.

All Ends

Ja, vad
gjorde jag där?

Kent














































































Visade vart skåpet skulle stå
och manglade över alla sina lyssnare med en välkomponerad samling låtar. De börjar ha en del att ta av vid det här laget. Säger man att man gillar Kent möts man oftast av ett snett grin och "Är du dum eller?". Men jag gillar Kent och står för det.

Cut Copy
Kent spelade fortfarande.

Interpol
Lyssnade på början men var för trött i kroppen för att orka vara kvar eller engagera mig i låtarna.

Rotersand
Åkt hem och lagt mig. Trööööt!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Apropå Kent: I så fall är jag idiotförklarad vid det här laget...! =)

Gunilla sa...

Tyckte det var grymt tråkigt att jag skulle missa Kent när jag såg spelschemat...men när man sen stod på Ullevi med Bruce Springsteen & The E Street Band på scen så gick det över. =)

2maz sa...

Kent? Kent play?

Anonym sa...

F.ö. grym bild från avslutningen av Kent-spelningen!