tisdag 1 juli 2008

Arvika Festivalen 2008 del 2.

Nu börjar det synas även inne i stan att det är nåt på gång. Festivalen börjar, rent musikaliskt, inte förrän på torsdag men i dag såg jag de första besökarna.

De märks till stor del av att de har företrädesvis svarta kläder med nitar alternativt så lite kläder som möjligt. Själv så kommer jag inte att ta på mig någon speciell festivalutstyrsel utan mer gå på sånt som används vid vanliga festtillfällen. Fegt, kanske ni undrar, men jo, till viss del. Annars beror det till stor del på att min garderob inte innefattar något större utbud på den här typen av kläder. Ett par trasiga, svarta jeans finns det och någon t-shirt med trevligt tryck. Man kanske skulle ge sig ut och leta t-shirts innan den stora flocken av besökare kommer? Hm, får ta en sväng när jag drar mig hemåt om ett par timmar.

Musiken:

Just nu går Kleerups nya skiva som så passande heter Kleerup. Nu kanske det här är hans första skiva så epitetet "nya" kanske inte passar eftersom det då förutsätter att han har gett ut något förut, nämligen den "gamla" skivan. Nog om detta.

För de som inte har koll på vilka band som spelar och hur de låter så har Arvikafestivalen en liten feature på sin hemsida, som ni hittar här.
Längst till höger finner ni en liten radio och om ni klickar på den får ni upp en liten musikspelare som guidar er igenom banden och hur de låter. Jag har satt igång den och låter den helt enkelt spela igenom hela litan, från start till slut. Det finns många band som är bra och man inte hade en aning om.

Efter att ha lyssnat igenom ett gäng okända band så ser min musiklista ut så här:
Torsdag:
13.30 Timo Räisinen
15.15 Markus Krunegård
17.30 Motoboy Alt. Familjen
19.30 Slagsmålsklubben Alt
Universal Poplab
20.30 Håkan Hellström
21.15 Crazy Lixx
22.45 The Kooks
00.15 Robyn
01.15 Slayer

Fredag:
15.00 Adam tensta
16.30 Red Cell
16.45 Lykke Li
17.30 Hardcore Superstar
19.30 Kleerup
19.45 The Hellacopters
21.00 All Ends
22.30 Kent
23.30 Cut Copy
00.30 Interpol
01.15 Rotersand

Om jag går lördag:

16.15 Alice in Videoland
18.00 De Lyckliga Kompisarna
20.15 Looptroop
22.30 Deathstar
23.00 Death Cab For Cutie
00.00 S.P.O.C.K.

NÅ, KOMMER NI?




2 kommentarer:

Anonym sa...

Satsar på att köpa åtminstone torsdagsbiljett i morgon. Tyvärr (fast ändå inte) är jag nog barnflicka när Kent spelar på fredagen, annars hade jag inte missat det!

Vi hörs!

Tommy sa...

Vi hörs säkert...vem du nu är? =)