torsdag 5 juni 2008

Dag 3 - Om än något sent

Att det inte blev något skrivande i går berodde på tidsbrist och allt för varmt väder.

Dagen hade dock en del att erbjuda.

Skjutsade en nära vän, som skulle på ett möte, till Karlstad och besökte bland annat IKEA och jag klarade mig från allehanda inköp av "måste-ha-varor". Efter en lunch bestående av en förvånansvärd god kycklinggryta på Bergvik mötte jag upp en fd. kurspolare och vi hade en trevlig fika på Rådhus Cafet.
Efter fikat köpte jag en dagstidning och en MER och satt i parken vid museet och kände lugnet strömma in i kroppen. När så mötet var klart for vi åter hemåt efter ett kort stopp på McD och en nära kontakt med en McFlurry Daim.

En skön dag helt enkelt.

Svårare än så här behöver det inte vara.

1 kommentar:

2maz sa...

Det är inte svårare än så, för det är precis så lätt det ska vara.

Jag delar med mig av mitt nya motto: Dä ä lätt å gött!

Gäller allt utom gräddglass och chips, men då är det å andra sidan: Fett gött!

Kul att se att du börjar ta dig in på banan igen. Och du, det är tillåtet att hålla sig i sargkanten.