torsdag 18 oktober 2007

Tio Dagar 8.0 - 9.0

.
Komplett ur fokus.

Inte ens nära...

Har inte haft en tanke på att ändra ..just det...tankarna. Föra över fokus från negativt, hämmande och begränsade till positivt och livsbejakande. Tankarna har flutit runt som vanligt. Har helt glömt bort det hela trots de intressanta mailen som har kommit varje morgon som en väckarklocka inställd på för tidig ringning.

Dag 7.0 bestämde jag mig för att nästkommande dag skulle jag göra minnesvärd och det skulle jag dessutom tänka varje hel timme. Inte en gång var tanken framme. I dag, 9.0, var det helt enkelt vardag. Som var-dag. Praktiken är konstant full av tankar, idéer, påhitt, nya tankar och tio-dagars har hamnat utanför mitt perspektiv.

Som en skugga i ögonvrån. Som ett ord som hamnar på tungan men inte kommer ut. Det finns där men kommer inte in i synfältet.

Men vad då?

Det är ju det härliga med det här...
Att det bara är att börja om. Hur många gånger som helst.

I'll be back!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ajdå...men HALLÅ!!! Det är ju bara att ta nya tag!

Ha en underbar fredag....och alla andra dagar som komma skall! :)

2maz sa...

Helt rätt! Livets bästa feature: Man kan börja om hur många gånger som helst!

Gört my friend! :)

Bea sa...

Haha! Då är vi två då... Förstår att du har mycket att tänka på just nu! Det där med framtida försörjning... Men du, nya tag va? Jag har märkt att det tar lite tid för mig att byta perspektiv, men när jag väl lyckas då verkar det som att det värsta kan bli riktigt bra... Kram på dig!

Anonym sa...

och hur har denna dag gått?