tisdag 16 oktober 2007

Tio Dagar 7.0

.
I dag fick vi ett mail från grabbarna Grus-tio-dagar som tog upp ämnet självreflektion. Att inte göra en reflektion av sig själv på ett positivt sätt.

Det är nåt jag inte brukar göra. Nu brukar jag väl kanske inte se mig själv på ett direkt negativt sätt utan har mer en bristande reflektion överhuvudtaget. Att försöka se på sig själv utifrån. Hur man reagerar och påverkar / påverkas av omgivningen. En slags direktåterkopplande meditation. Flummigt? Jo, jag vet, är inte säker på vad jag menar men coolt låter det.

Med i mailet följde även ett gäng frågor.

Vad är det bästa som har hänt dig idag?
Vad var dagens/gårdagens höjdpunkt?
Vad vill du skall hända idag?
Vad har jag lärt mig idag?
Vad vill jag lära mig idag?
Hur skall jag göra den här dagen minnesvärd?
För vem gjorde jag den här dagen minnesvärd?


En del av dem är lite sent att svara på men jag lovar att i morgon ska jag försöka med att göra just den dagen minnesvärd ur nån sort vinkling. Den frågan ska jag ställa mig varje hel timme.

I morgon får vi se hur det har gått.

Över och ut...


2 kommentarer:

Gunilla sa...

Ja bare grõnner på hur det gick?

Tommy sa...

Öt skogen..