tisdag 23 oktober 2007

Sju Sanningar

Jag har blivit utmanad av Hans.

Här är reglerna:

1. Länka till den som har utmanat dig.

2. Berätta 7 sanningar om dig själv.

3. Utmana 7 personer i slutet av ditt inlägg.

4. Lämna ett meddelande till dem du utmanat.

Mina sanningar

1) Kan jonglera med tre bollar.

2) Har skärm-abstinens. På nåt sätt har det uppstått ett behov av att ha en skärm framför näsan allt för många timmar om dygnet. Kroppen mår inte bra. Huvudet mår inte bra. Ögonen mår verkligen inte bra. ÄNDÅ dras jag till skärmar som rådjur framför billyktor. Måste bli en ändring omgående.

3) I hela mitt liv läskunniga liv har jag gillat tecknade serier. Har konsumerat en hel del serier i mina år och även om inköpen har decimerats till nästan noll blir det ändå ett och annat seriealbum bland ungarnas jultidningar. Mina favoriter är ”Linda och Valentin”, ”Nemi”, ”Vi å Pappa”, Frank Miller, Franquin m.m. Den största delen av de som jag har sparat under åren är nu till salu. En lista finns här!

4) Har varit singel i allt för många år och trivs inte med det.

5) Drömmer om hus på landet med en stor ladugård som är omgjord till fotoatelje.


6) Gillar inte apor. Framför allt är det schimpanser som jag tycker är skumma.

7) Tycker om att gå på utställningar.
Konst, foto..you name it.

Nästan alla jag känner är redan utmanade men återkommer med fler.

Utmanade:

Bee
Skansman

4 kommentarer:

Anonym sa...

Samtycker din dröm om hus på landet, räcker med några km utanför stan & det ska tillhöra några byggnader till huset, typ gäststuga, studio mm.

Gärna skogen intill, både för & nackdelar med skog, alla J-A mygg som jagar in en vid 19 snåret på sommaren.
Sen får det gärna ligga lite ödsligt, behöver inte ha 50 m till närmaste granne.

Denna punkten skulle jag gärna haft med på min lista.

Tommy sa...

mmm...

Sen vet jag iofs inte om drömmar räknas som sanningar men ändå.
=)

Anonym sa...

Jo det är klart de gör....
Kanske bara typ är pengarna som fattas ???? vinner man dem är det ju bara att börja leta efter stugan typ...

Tesa sa...

Drömmar är sanningar om man får dem att hända. Jag kan gärna vara med att skaffa hus på landet med studio i ladan. Ungefär vad jag planerar för pappas gård nån gång i framtiden! :)