söndag 21 oktober 2007

En lördag utöver det vanliga.

En del dagar blir inte riktigt som man hade tänkt. Tror i sin aningslöshet att det är koll på grejerna och att schemat är utlagt. Men ack så fel det blir ibland.

9.05
Går upp och känner mig lite seg, det är morgonen efter kvällen före. Afterwork'en i går blev senare än beräknat men så går det när man har kul. Käkar frukost och funderar på hur jag ska lägga upp dagen. Det som är klart är att jag ska på en trevlig fika vid tretiden, gratulera morsan vid fem-draget och vid nio på kvällen möta Bengt för att ta en sväng på Roof.

10.15
Skriver ett inlägg om gårdagens arbetsdag / kväll och hur tio-dagars har gått. Funderar på om man skulle ta en sväng på stan.Skulle även behöva städa.

11.30
Inte gjort nåt vettigt än. Känner att tiden börjar på knapp om jag ska hinna med allt. Har plockat lite. Sorterat och slängt skräp.

12.30
Åker och handlar hem lite prylar och köper med mig en burgare från McD. Äter framför tv:n och fyller på kylskåpet med inhandla mat. Städar lite mer, tömmer diskmaskinen och annat mindre kul.

15.15
Fika på Sunday Café. Mycket trevligt och senare en sväng i hamnen för att njuta av det fina vädret.

17.00
Åker hem till mina föräldrar och mor får en present.


17.20
Det ringer på dörren och det propsas på att jag ska öppna. Tycker att det är väl inte jag som bor där så det borde vara nån annan som öppnar. Är ju inte till mig i alla fall.

Där ute står Fredde, Ulf, Conny, Bengt och Tomas. Redo för att forsla mig till okänt slutmål. Tydligen ska min födelsedag firas och jag protesterar lite lamt när ögonbindeln kommer fram men naturligtvis är det bara av rent akademisk betydelse.

Försöker att luska ut vart bilen går men att å
ka bil utan att se nåt är svårare än man tror. Missar redan i första svängen och är helt borta efter nån minut. Kommer ur bilen och går på en grusplan. Antar att det måste vara nånstans utanför stan, finns väl inte så många grusplaner inne i centrum. En dörr öppnas och varm luft slår i ansiktet. Det sitter kakel på väggarna och av någon anledning känns det som nåt uthus av något slag. Inser sen att det måste vara ett badhus och då får jag av palestinaschalen som sitter runt huvudet och förstår att vi befinner oss på Arvika Hamam.

Ni som aldrig har varit där förut rekommenderar jag detta turkiska badhus. En upplevelse för både sinnet och lekamen. Vi visades upp på övervåningen där badbyxor påtages och sen gick vi ner till själva badinrättningen.

Under tre timmars tid fick vi massage, badade bastu, spelade schack och pratade i massor om livets alla nöjen.

19.30
Gick från Hamam och hem till Maria och Fredde där det stod mat och väntade. Mmm.. va gott det var! Sedan spelade vi Guitar Hero och Sing A Long.

00.30
Tar en sväng till Roof men hälften missar dörren och ramlar in på Tiki i stället. Avrundar sedan kvällen med en grillad med bröd på väg hem. Försöker att få in alla i fållan som ska sova över. Inte det lättaste....

Allt som allt var det en oförglömlig eftermiddag och kväll.

Tack ska ni ha!!

Gillas skarpt!!

4 kommentarer:

2maz sa...

Ja visst var det grymt?! :)

Nu var det ju så att klockan var närmare 21 när vi knallade hem till Fredde, men vissa av oss var kanske mer känsliga än andra för den höga luftfuktigheten och de svalkande dryckerna. ;)

Tesa sa...

Skön lördag tycker jag det låter som! Och kul också för den delen.

Tommy sa...

Eller så hade jag inget behov av att veta tiden utan helt enkelt bara VAR!

Kul som attan var det...

Anonym sa...

Det var härligt att få möta dig denna sköna lördagkväll! Väl mött fler gånger.