söndag 24 juni 2007

Livet åter utan MTV.

Vaknade vid tio-tiden och kände med en gång att livet hade kommit åter i den gamla kroppen.
Var relativt utsövd och dagen började inte med att det gjorde ont nånstans.
När så frukosten och morgonrutinerna var avklarade infann sig t.o.m. energi!
Lika bra att ta hand om den så länge den varade.

Började med att rensa i köket som hade stått still några veckor. Tomma kartonger, skräp, bra-å-ha-grejer städades bort och spisen gjordes grundligt ren.
För att få ännu mer energi tänkte jag att lite musik skulle inte skada och sätter därför på tv'n och därefter MTV. Men ack så jag bedrog mig. Visserligen var det musik i 5 minuter men sen så var det allehanda repotage, dockusåpor, reklam och andra vedervärdiga saker.
Förr (på den gamla goda tiden när Klasse Möllberg var poppis) kunde man sätta på MTV för att lyssna på musik men det går inte nu. Kollade senare upp i MTV's TV-tablå och så hemskt mycket musik var det inte längre. Bara att sätta igång datorn och spela Hoobastank.

Hur som helst, när så köket såg ut som i fornstora dar var det dags för resten av lägenheten. Förra veckans tvätt sorterade och plockades in där det hörde hemma, vinterkängorna fick se sig om efter plats i garderoben tillsammans med några tjocka tröjor, reklam slängdes och en allmän översyn av lägenheten klarades av.

Nu återstår "bara" skriv/datorbordet som också ska få sig en släng av sleven.
Energin var på väg att ta slut men som tur var ringde Herr Dahlin och ville ha med mig en sväng till McD. Så efter en stund i solen med en glass återfann den sig snabbt.

Men innan jag ska röja bland papprena på skrivbordet vill jag bara höja ett varningens finger för filmen "Alatriste". En hjältebiografi om en spansk 1600-tals soldat med Viggo Mårtensen i huvudrollen. Tanken är god och förutsättningarna fanns men den höll inte. Råkade man slänga ett öga på klockan, gäspa eller nysa så kunde man missa ett helt krig eller svärdsduell. Ett rasande tempo där karaktärerna var förvillande lika och hade snarlika namn. Intriger där tom. Big Brother ligger i lä. Den var desutom nästan två och en halv timme lång.

Nu hör väl till saken att jag var hemskt trött och hade mer fokus på att gå och lägga mig men det ursäktar inte upplevelsen. Se den, men skyll dig själv.

Ha en bra plats i solen.

Inga kommentarer: