fredag 22 juni 2007

Midsommarafton 2007

Här kommer det att bli en kronologisk berättelse om vad som händer under ....ja vad tror ni?
Kanske midsommarafton 07? Precis, så är det.

02.00
Vaknar av att jag har ont i huvudet. En rejäl molande värk som befinner sig på höger halva av huvudet. Nu snackar vi alltså rena tandvärkskänslan. Det märkliga är att den är lokaliserad till exakt halva huvudet. T.o.m. tungan gör ont på just höger sida. Känner mig nästan som Dr Jekyl och Mr Hyde. Ena sidan är helt som vanligt medan andra sidan är enbart smärta.

03.00
Åker till akuten eftersom smärtan fortfarande är kvar och tabletter hjälper inte alls. Får träffa en sköterska som frågar om jag har haft påssjukan! Men det kommer jag naturligtvis inte ihåg. Får ta tempen och den visar att kroppen är något varmare än normalt. En läkare kommer in och kliar sig i huvudet och har ingen bra idé om vad det kan vara. Smärtan är konstant om inte värre. Det finns tydligen nån sjukdom som ger just de här symptomen men då krävs en röntgen för att kunna få svar på om så är fallet.

04.30
Åker hem med några små piller som förhoppningsvis ska hjälpa mig att kanske få möta John Blund nångång under natten.

06.30
Vaknar av att det gör ont. Skulle ringa röntgenavdelningen men de öppnar inte förrän 10. Ligger i halvdvala några timmar.

10.00
Ringer röntgen. "Sånt brukar vi inte göra utan man ska beställa tid på den ordinarie sjukvården"
Efter samtal med nån kollega i närheten får jag besked om att det kommer ingen läkare förrän vid 11. "Återkom då". Efter ytterligare samtal med kollegor så kommer vi fram till att de skulle höra av sig när de vet mer.

11.00
Ingen som har hört av sig och smärtan är kvar.

11.15
Röntgen ringer och säger att det bara är att komma.
Åker in på akuten och får en droppslang inkörd i armvecket och sen bär det iväg till röntgen.
Efter några omgångar med HELT (?) ofarliga röntgenstrålar i skallbasen så bär det åter iväg till akuten för att få besked från nån läkare om provsvaren.

12.00
Ingen läkare i närheten.

13.00
Ser på "Ombytta Roller" med bla. Eddie Murphy, en bra film trots allt.

14.00
Sitter fortfarande i ett minimalt väntrum.

15.00
Rummet måste krympa? Tiden har en annan dimension, står den stilla eller går den fort. Ingen mobil, ingen klocka. Känns som Twilight Zone.

15.30
En läkare kommer in och säger att allt ser bra ut. (?)
"Kan vara stressrelaterat." , "Inget att oroa sig för."
Jo, tjenare.

15.35
Eller vad klockan nu kan vara. Kan lika gärna vara 17.30, 18,15. 14,12....

Åter mot hemmet efter en heldag på akuten.

Jippie!

16.45
Hans ringer och undrar hur det går. Bestämmer att jag åker över en sväng.

02.00
Det här skriver jag faktiskt inte på natten utan vid 12 draget dagen efter.

Hemma igen...
"Svängen" blev NÅGOT längre än jag trodde. Kroppen protesterar mot att den bara fick sova 3-4timmar av de senaste 43 timmarna. Men det var mycket trevligt. God mat (som säkert smakade bra om man hade smaklökarna i trim), konstant regn och trevligt sällskap. Är nu mer Bältaplatsens okrönte kung i Yatsy, delad segrare i Alfapet och silvermedaljör i Plump.
Returmatcher mottages genom min manager.

Man kan säga vad man vill om den här midsommaraftonen men jag lär inte glömma den i första taget.

3 kommentarer:

2maz sa...

Stackars jävel! Men Ombytta roller är ju ingen dålig rulle! :)

Tommy sa...

Näe, dem är ju inte det och tur var väl det. Annars var det mest nyheter på samiska och nåt ordspelpogram.

Anonym sa...

Jag trodde "aldrig" du skulle dyka upp på midsommar, men det gjorde du å det var trevligt.
Party´t kan du ta igen på Åmåls Bluesfestival tycker jag...

Returmatch - klart vi ska ha det. Det är alltid kul med spel i trevligt sällskap.