söndag 24 juni 2007

Topp 5 filmlistor.

Det här med filmlistor verkade vara intressant och när jag dessutom är på skrivarhumör så är det väl lika bra att passa på att skriva.

Men för att göra det ännu mer intressantare så får ni själva lägga upp era listor men jag bestämmer kategorin. Film beror ju mycket på omständigheterna när man ser den. Hm, hur menar han nu?
Jo, ingenting är så enkelt att man inte kan krångla till det.
Jag ska börja med min egen topp 5 för att förklara.
Kategorin för dagens topp 5 är:

Topp 5 filmer du helst ska ha sett innan du åker på semester!

1. Sällskapsresan

2. The Holiday
3. Liftaren
4. Ett päron till farsa på semester i Europa
5. Pshyco

Sen om det är i avskräckande syfte eller inte kan man kanske disskutera men det är upp till er.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Semester? Vad är det? =) Kul idé med tema-listor dock. Och eftersom ingen har kommit med nåt förslag än så kommer mina fem då, men jag vet inte om jag vill kalla dem för "topp" fem...

* Liftarens guide till galaxen
* Spirited away
* Plutonen
* Hitta Nemo
* Blair Witch Project

(Naturligtvis skulle Sällskapsresan ha hamnat även på min lista, men eftersom du redan tagit upp den så skippade jag den!)

Anonym sa...

Jaja här kommer 5 stycken till 04.44 på morgonen...¨
Så jag har säkert missat någon kult rulle...


1. Vi hade iallafall tur med vädret

2. Bad liv.

3. Raka spåret till chicago.

4. Torsk på Tallin

5. Final Destination II

Några bra filmer på min lista...

2maz sa...

Kom just på att jag sitter på domänen www.top5.se om någon är intresserad av att hitta på något kul. ;)

Anonym sa...

Tomas: Idealiskt för listor! :)

Mina top 5...P frågade igår och jag har nog favoriter, fast jag minns inte alla. Sen är det ju så att jag har nog inga "innan semestern"-varianten.