måndag 2 april 2007

Posttraumatik

Har posttraumatiska känslor efter fotomässan i söndags.
En ballong som har tappat luften. Var det inte mer än så här?
Vad ska man nu längta efter?
Hade samma känslor efter en U2-konsert i Göteborg nångång under 90-talet.
Spelade U2 låtar i ett halvår innan konserten och när den väl var över hörde jag inte på dem under nästan ett år.
Skillnaden var att U2 var precis så fantastiska och sevärda som mina förväntningar medan mässan mer kändes blek och intetsägande.

Hur ska man göra för att undvika sånt här?
Ha lägre förväntningar?

Kom gärna med förslag om hur jag ska undvika sånt här i fortsättningen och om ni har egna erfarenheter om detta.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det bästa är ju att inte ha planerat att bara dra iväg om någon frågar eller kommer med ett förlag...

Ja vet när man var "ung" man planerade fester man skulle på, å det skulle bli sååå jävla roligt, trodde man, men allt blev skit typ!

medans de fester man inte hade någon aning om förrän 1 timme innan blev iregel skit roliga...

Så man ska nog inte ha för höga förväntningar utan ta det som det kommer, då blir det förhoppningsvis roligare...

Som typ denna resan till Elmia, hade jag haft en kasse bira så hade det inte smakat lika bra, men nu hade jag inga å då ville jag ha mer än de 3 jag drack...
bara sprit å fest exempel men hur var det du sa:
"Mera sprit till folket"

Ibland har man roligare & ibland suger det, men det vet man ju inte förrän man kollat läget :)

Men man måste ju även chansa här i livet å det kostar ju en massa tid,
men då har man ju fått svar istället för att sitta hemma å undra om man gjort fel i att inte hänga på liksom.

Ja inte vet jag...

Anonym sa...

Det var lite futtigt, som sagt.
Fast när jag såg U2 i Globen (2002 tror jag det var) så hade jag inga sådana känslor, det kan jag ju säga!

Man ska alltid sikta högst, eller väldigt högt åtminstone, så resonerar jag. Ha höga förväntningar. Antingen eller och då föredrar jag det första. Då kan man åtminstone komma nånstans i närheten.

Anonym sa...

Ja, sikta högt och ha högt ställda förväntningar. Om det du gör eller ser sedan inte når upp till dina förväntningar så var det ju inte ribban som låg för högt utan arrangemanget som låg för lågt. Då spelar förmågan till positivt tänkande stor roll:

"Det var verkligen fantastiskt bra priser på minneskorten på mässan, synd att de var slut".

"Toaletterna på mässan var verkligen ovanligt lite nerpissade".

"KonicaMinolta hade säkert haft den största och finaste montern om de bara hade funnits kvar som kameramärke".

"Det var faktiskt rätt kul att få åka lite rulltrappa".

Se där - visst känns det som om mässan växer på något vis?