söndag 7 juni 2009

Schema för Arvikafestivalen

Jepp, nu är det släppt och det är dags att göra sina egna scheman över vad man vill se.
Här kan du se schemat som visserligen är preliminärt men ändå.

Mitt egna schema ser i dagsläget ut såhär:

Torsdag:
13.00 Adiam Dymott
Hade tänkt se henne på Tiki Room men det blev tyvärr inget. Får ta igen den här.

15.00 Florence Valentin eller James Yuill
Inte bestämt mig än.
Svenskt eller engelskt? Gillar bägge på sitt sätt.

16.15 The Sounds
Första skivan var bra men den senaste har jag inte hört alls. Får lyssna in mig lite.

18.45 Mando Diao
De ska jag bara se. Så är det.

20.00 Opeth eller Detektivbyrån
Ännu en krock eftersom jag vill se båda två. Kan alltid börja vid ena scenen och sen springa över till nästa. Man behöver inte alltid välja.

21.15 The Mars Volta
Aldrig hört förut men deras liveframträdanden ska tydligen vara nåt speciellt. Spännande!

22.30 Röyksopp eller Parken
Ännu en förbaskad krock. Parken blir man bara glad av och Röyksopp gör bra musik. Attans...

23.45 Nine Inch Nails
Aldrig sett förut och ingen av mina favoriter men nåt man bara ska se.

Fredag

13.45 Frida Hyvönen
Lagom en fredags eftermiddag.

Eftermiddagen känns väl annars lite sådär.
Beror på väder och humör..

15.45 Welle:Erdball
Blip-blop-dataspelsmusik..

17.45 Eagles of Death Metal eller Motor
HM.. ingen aning. Som sagt, humör och väder. Kan lika gärna bli en film i soffan eller uppladdning inför Depeche och Bob Hund

19.15 Bob Hund
Inget att lyssna hemma på men live! Huh.. Kanonbra!! *Jag är en molntuss"

20.45 Fever Ray
Med tydliga inslag från tex. The Knife och Honey is Cool som hon, Karin Drejer Andersson, har varit med i förut. Det här ska bli väldigt spännande. Visserligen snart Depeche men i alla fall..

22.00 Depeche Mode
No Comments


Lördag

13.00 Alice in Videoland
Varför, varför spelar hon en sån här tid? Bättre är hon värd. Orkan man upp efter Depeche så ska jag försöka se henne igen. Bra spelning senast.

16.15 Anna Ternheim
Haft flera möjligheter att se henne men det har aldrig blivit nåt men nu jäklar!

18.45 Mustasch
Inte lyckats se dem live än men nu så..

20.00 Fleet Foxes eller Diary of Dreams
Beach Boys influenser eller kombinationen Goth/elektronisk, helt beroende på humör och sällskap.

21.15 Thåström
Behövs ingen förklaring

22.30 DAF eller Engel
Det blir till att springa igen.

23.45 KoRn
Ännu ett av dessa band jag kan allt för lite av men ändå vill se.

Söndag

03.00 Sömn
Det här ska jag ägna mig åt ett tag framöver....

Hur ser ditt schema ut?

1 kommentar:

Pär sa...

Har inte gjort nåt schema än, flera av de du listat vill jag också se, men utöver dem hoppas jag iaf få se & höra de här också:

Elegant Machinery, Kite, Mobile Homes & Thermostatic (de sistnämnda finns ju inte ens med i spelschemat än?!)

Hm, mycket elektroniskt där... :)