måndag 22 juni 2009

Att göra annat

Det är just det jag borde göra. Istället för att sitta här och plita ner ord och tankar. Annat som är viktigare. Annat som är duktigare. Annat som måste göras. Annat som ska göras om jag har en tanke på min framtid. Annat som andra säger att jag ska göra. Annat som jag inte vill göra. Annat som jag har åtagit mig att göra. Annat som jag vill göra men inte har inspiration till. Annat som ligger på hög och ropar efter uppmärksamhet.

Ja, helt enkelt annat.

Men nu sitter jag här och skräpar ner internet med ännu mer nonsens om ingenting. När ni har läst klart kommer ni inte att vara varken klokare, gladare eller ledsnare. Ni kommer att må precis som ni mådde innan och ni kommer dessutom inte veta nånting mer än innan. Har ni tur kanske ni har hört nåt intressant på radion eller i ögonvrån sett nåt kul på tvn samtidigt som ni läser men det har inte jag nåt med att göra. Här lär ni er inget. Jag bjuder inte på några lösningar. Inte ens antydningar till må-bra-tips kommer det att komma. Ni ges heller inga råd i frågor eller ens svar på frågeställningar. Det enda ni kommer att upptäcka är att jag har snott några minuter av er tid. Hur lång tid som jag har lyckats sno åt mig beror på hur lätt ni har för att läsa. Tidsbortgången beror alltså på er själva.

Som alltid.

Använder DU din tid till något vettigt, egentligen?

Inga kommentarer: