måndag 19 januari 2009

Jobbansökningar och annat

Att söka jobb är i sig nästan ett heltidsjobb, beroende på hur många man söker och hur mycket man lägger ner sig i varje ansökan förstås.

I dag har jag nog satt rekord i antalet sökta jobb.

Säljare Expert Säffle
Butikschef Expert Skövde
Medarbetare Tryckeri Hammarö (visstidsjobb)
Utredare Konsumentverket Karlstad
Fakturerare Stora Enso Skoghall (Sommarjobb)
Fotograf Kristianstadsbladet (Sommarjobb)
Fotograf Ystads Allehanda (Sommarjobb)
Bokningsoperatör Avisita Hagfors

Ansökningar som ligger ute men utan svar:

Verksamhetschef Vuxenskolan Arvika
Handläggare Försäkringskassan Arvika
Arbetsförmedlare Säffle

Måste erkänna att jag är GANSKA trött på webbaserade ansökningsformulär. Alla uppgifter om tidigare anställningar och utbildningar ska skrivas in VARJE gång man söker ett jobb. Det börjar bli en och annan anställning och även utbildningarna ökar. När man bara behöver skicka in sitt CV med personligt brev är det en baggis men ansökningformulär. ARGHHH...


Annars så ligger fokus även på att få in alla papper till a-kassan. Även det verkar vara ett heltidsjobb. Just nu är det ett hyresavtal som jag väntar på och sen ska det vara klart och färdigt för att skicka in. ... Ännu en gång...

Min kurs i släktforskning verkar gå om intet. Alldeles för få anmälda och sista dagen är på onsdag (21jan). Datakurserna har samma problem. Förr om åren har det varit rusning till dessa kurser men i krisens spår verkar folk hålla i alla pengar.

Min tajming är fortfarande helt ur fokus.

Samma dag som pedagogikkursen i Karlstad börjar kommer allas vår Johanna-panna på besök i Arvika och.. ja.. ni får väl hälsa henne från mig iaf.

Lev väl mina vänner!

Inga kommentarer: