måndag 24 november 2008

Projektresultat

Det var väl egentligen inga större problem att leva på noll kronor under en vecka. Mycket berodde naturligtvis på att frysen innehöll en del ätbart och skafferiet innehöll även det en del som man kan kalla ätbart. Vänner och släkt tillstod med en och annan matstund och det tackar jag för. Sen kan man kanske diskutera om behovet av att tanka bilen(i lördags) egentligen var ett avsteg från projektet eller inte. Jag tankade då men betalar inte förrän i slutet av månaden. Hade jag inte gjort det hade mitt filmjobb (se nedan) blivit kasserat.

Annars har tiden gått till att få ihop dvdn som jag har pratat om i tidigare inlägg. Kombinationen Sony, programvaror och ont om tid är rent ut sagt svår. Sony har av tradition ingen som helst lust att förenkla för sina användare. Köper man en Sony-produkt, som tex kamera får man oftast med en skiva med ett program för att kunna föra över bilder eller film till datorn. Skulle man av någon anledning tappa bort eller råka förstöra skivan finns den INTE att ladda ner. Varför, kan man eller kvinna av ordning stilla undra. Sony har en policy att inte lägga upp några av sina programvaror på nätet. Har tyvärr inte fått något bra svar varför man har tagit det här beslutet. Uppgraderingar finns det dock att få tag i men annars är det uselt.

Som tur är finns det andra program att leta upp som göra jobbet åt en. I det här fallet var det MovieMaker som rädda dagen. Inte ofta man tycker att ett program från Microsoft kan komma som en räddande ängel. Inte bara det att jag kunde föra över film från filmkameran till datorn den kunde redigera och bränna ut den också. Allt i ett.

Nu ska jag på matletarjakt i köket.

Ha det bra!

2 kommentarer:

Comvidare sa...

Imponerande att du klarade av det. Undrar om jag ska testa det någon gång. Jag menar, det kan knappast vara värre än att fasta som jag testade i en vecka i våras.

Tommy sa...

Fasta skulle jag aldrig klara! Hur mådde du efteråt? Rensade det kroppen på gifter?