tisdag 17 juni 2008

Trött

Ja, det där gick väl sådär. 10 dagar tog det innan bloggningen avtog och föll i glömska och utan inspiration. Men det hade trots allt lite inverkan på mitt sätt att tänka. Fortfarande finns tankarna om hur det ska gå åt skogen men det spirar hopp i mörkret.

Just nu har jag kommit hem efter en tur i Karlstad med M och diverse besök på ställen som säljer rosa saker och ett besök på Kils soptipp! Bara en sån sak!

Och nä, det var inte den gröna faran(Skodan) som skulle dit. De ville inte ha den kvar utan vi fick lämna en herrans massa löv och grenar.

Åter till titeln. (Det snurrar lite i skallen. Blodet börjar så sakta lämna de kramaktigt stela händerna som febrilt har sökt dörrhandtag och handbromsar under dagen. Nu börjar det sakta men säkert åter finner sig en väg mot huvudet.)

Jag är som sagt trött i skallen. Eftersom jag inte dricker kaffe, för detta med sig att jag inte har en naturlig tillgång till nåt uppiggande, dvs koffein. Min egen speciella kur är som följer:

1 st valfri energidryck
2 st valfria huvudvärkstabletter
1 st valfri choklad

Mitt huvud känns inte alls lika tungt och kroppen känns piggare efter en liten stund. Jag vet att det inte är det optimala receptet men bortsett från alla biverkningar (märkliga tillsatser, oekologiskt, sötbegärsframkallande m.m.) som det har på kroppen så funkar det för mig.

Vad har ni för egna små knep för att bli pigga?


4 kommentarer:

Anonym sa...

Handbromsar & dörrhandtag Asgarv***
Men parkera & backa kärran det kunde jag iallafall...

Rondellen kom snabbt i Arvika då jag trodde jag typ hade 1 mil kvar, skodan tvärnitade duktigt.

Men hem kom dui säkert förvar.

Tack för du följde med

// M

Gunilla sa...

Bästa sättet att bli pigg är naturligtvis ett besök på Hälsokompaniet! Törrt förslag, men ack så sant. :)

Så sorry alla ni som förväntade er något oanständigt från mig.. =)

Tesa sa...

Jag går. En ganska snabb och hyggligt lång promenad (ca 40min-1 tim). Det blir jag piggast av.
Sen funkar förstås kaffe nån gång men det har en fördröjning på ca 3-4 tim så man får var väl förberedd isåfall, men oftare att jag dricker te, iallafall hemma.

Långsiktigt är nog promenaden också den som gör mig pigg...så praktiskt.

Hans Svensson sa...

"Pigg"?

Ja, jo... jag känner igen ordet... senast jag var pigg var en vårdag 1985, men det är så länge sedan att jag har glömt känslan...

Gunilla säger att ett besök på Hälsokompaniet hjälper. Hmmm... det kanske man skulle prova, jag menar ETT besök är ju inte så mycket...