onsdag 11 juni 2008

Missat jubileum

Missade ett jubileum i senaste inlägget.

Det var nämligen mitt HUNDRADE inlägg!!

Så nu firas det i inlägg nr. 101! =)

Grattis till mig själv.

"And now over to something comletely different"


I dag fick jag betalt för min första faktura som jag skickade ut och samtidigt kom det ett jobb på en lägenhet som ska fotas på måndag. Det skulle vara fler såna här dagar. Då kanske det kunde gå riktigt bra framöver. Har jag gjort reklam för mig själv? Nä, tänkte väl det.

Veckan fokus kommer därför att inriktas på att göra mer reklam.

Därför behöver jag idéer och råd om hur man billigast (gärna gratis) och enklast gör reklam för sig själv och sitt företag.

Det första jag ska göra är att få ihop en annons på Blocket där jag ska erbjuda mina "mäklarfoto"-tjänster. Texten har jag klar men det är bilderna som ska samlas ihop. Dags att leta igenom mapparna med husbilder och plocka fram det göttaste.

MEN, vad har ni mer för förslag på reklam man kan göra?


4 kommentarer:

Tesa sa...

Klistra upp små minilappar på stan? På lyktstolpar? Lite gerillaversion över det hela. Gärna nån kul variant.
Utställning är bra.
Portfolio i form av några digitala blädderböcker som du kanske kan få att ligga och skräpa i din gamla bokhandel?
Internet. Mycket bra.

Oh ja, finns hur mycket som helst.

Tesa sa...

Plåta lite gratis för nån butik mot att du får/får köpa billigare lite kläder och att de får ha bilder i föntret+ Funkar såklart med andra saker också.

2maz sa...

Läs boken "Gerillaföretagaren"!

Finns hur många bra tips som helst där! :)

Tesa sa...

Fler förslag är att du fixar till en blogg med bra grejer i, faktiskt. Som en portfolio.
Och aktningsvärda ord som folk söker på.
De rankas högt på google nämligen.

Ordna utställningsbilder till fikaställen, restauranger eller sådana grejer? Har jag sagt det? Jo...

Joina forum som vänder sig ut mot kund och inte sysslar med egen beundran, såvida de inte är duktiga på att leta medarbetare då förstås. Annars vill du UT, du vet? Synas utåt...

Se till att du själv märks också, gå på stan, le åt folk, fika på nya ställen, få dem att undra vad du är för kuf! Nån är tillräckligt nyfiken att fråga till slut. :)