torsdag 19 juni 2008

Otydlig dag.

En del dagar känner man redan på morgonen hur det kommer att bli. Den här morgonen hade fel.

Vaknade 9.28 och kände mig utsövd. Nästan 8 timmars sömn utan att vakna en massa gånger bara för att fastställa att det var en timme sen senast jag kikade på klockradion. Somnade om och vaknade tio minuter senare av att B ringde på mobilen. Tack för den! Trots allt kände jag mig fortfarande utsövd. Det fanns energi nånstans inne bland alla lungor, artärer, fett och annat äckligt. Har en "att-göra-lista" som jag inte har kikat på ett tag och tänkte att nu jäklar ska jag beta av nåra prylar på den.

Efter ytterligare ett telefonsamtal, dusch och frukost...

PANG!

Orken, initiativförmågan, energin, fokus, allt var bara borta. Vart i hela friden tog den vägen? Framåt halv ett tänkte jag att det var dags att ta sig i kragen och gå till kontoret. Nånting måste jag få gjort. Om så bara lite dröl med Illustrator och loggor och sånt.

Regn, hittar inte paraplyet.
MP3-spelaren, "Low Battery".
Plånbok, hittar den inte.
Posten kom, bensinräkning på nästan 2000 pistoler. (Kollar FRA det här tro?)

Vid den här tidpunkten på dagen kom huvudvärken.

Går till jobbet och det är uppehåll, ja, nästan iaf. Tittar in på en väskaffär och köper mig ett paraply. Himlen visar sig inte från sin allra soligaste sida. Väl framme vid kontoret tar jag mig den uppiggningskur som jag redovisat för tidigare. Redbull, Dubbeldaim och huvudvärkstabletter.

Kände att det här räckte inte riktigt ända fram så det fick bli en liten uppiggare i form av ännu mer "Flight of the Conchords" med den inte alls så negativa titeln "Humans are dead!"


Nu känns det lite bättre, faktiskt!

EDIT:
Har anmält mig till "Konst på stan". Ska få visa upp 2 bilder i ett skyltfönster nånstans i centrum under 6 veckor i sommar. Börjar lördagen den 28 juni så nu ska man "bara" välja ut två bilder man vill visa och sen göra en liten presentation av sig själv som kan sälja bra. Känns inspirerande! Frågan är bara vilka två bilder man ska visa. HÄR finner ni några av dem. har ni nåt förslag?

1 kommentar:

Gunilla sa...

Éftersom jag absolut inte kan något överhuvudtaget om fotografering så kan jag inte ge förslag på bilder du ska välja heller...sorry. :)