söndag 8 juni 2008

Dag 6

Det hanns liksom inte med igår.

Tog en sväng till Sunne och hälsade på B. Även U kom på besök från Karlstad och vi hade en trevlig kväll med mat på brygga, glass i solsken och vin i soffa. Lagom soft och mycket snack om livet, framtid och dåtid. Vi har känt varandra i över 20 år och det har hänt en del under de här åren. Flyttande, jobbytande, sällskapsbytande (inte med varandra då=) och mycket annat.

I ett gammalt inlägg tog jag upp vilka olika liv man har. Livet med arbetskamrater, med sina barn, med gamla skolkamrater osv. Nu har jag märkt att det kommer in en ny variabel i det hela nämligen tid.
De olika liven ändras allt eftersom tiden går. Relationer som innebar glädje och nöje för några år sen kan nu vara upphov till sorg eller besvikelse. Antingen så kan man se det här livet som ett enskilt liv eller dela upp det i olika liv. Men här finns det naturligtvis inga måsten eller regler utan snacket är bara tankar och idéer som bubblar runt i min sommarvarma snaggade skalle som behöver lite nedkylning.

Det är varmt.

Mycket varmt.

Min kropp är inte byggd för den här sortens klimat. Kan man få gå i ide när temperaturen är över 30 grader? Ja, nu säger väl säkert en massa folk att "Man ska inte klaga på värmen när den väl är här" och då hävdar jag "Jo, det kan man banne mig göra!". Jag hör till de få märkliga personerna som gillar hösten.

Vår? Pollen och vårdepression.
Sommar? Hetta, svett och folk som står i kö överallt vart man än ska.
Höst? Visst serru! Lagomt varmt i luften, vattnet är fortfarande varmt efter sommaren, luften är hög och klar.
Vinter? Kan vara ok om det inte är +3 grader och blask.

Thats all folks!

Inga kommentarer: