tisdag 4 december 2007

Ny Utmaning

.
Då har man blivit utmanad igen och eftersom jag har lite dåligt med inspiration just nu passar det bra att ha färdiga frågor att svara på.

Utmaningen kom från polaren Hans. Min ständige antagonist i tv-golf.

1. Vad gjorde du för tio år sen?

Oj. Måste räkna baklänges, det var ett tag sen, typ 10 år sen kanske? 1,5 år i skola, tillbaka till 2006. 4 år på Bokia då är vi nere i 2002. Hade spelbutiken i 3 år, tror jag.1999. 99 lade de ner TG Skrivab i Arvika eftersom jag då startade spelbutiken och på TG Skrivab var jag 4 år, 1995.
Alltså så jobbade jag på TG Skrivab då. Ha! Alltid nåt.
Hm, kan inte ha varit nåt stort år eftersom jag knappt kommer ihåg vad jag gjorde då. Tittar igenom gamla fotoalbum men hittar bara bilder från en midsommar på västkusten. Thats it.

2. Vad gjorde du för ett år den?

Jo men det är lättare.I fjol började jag studera "Produktionsteknik och Logistik". Frågan är i stället hur detaljerad man ska vara. Gör en avgränsning och stannar med utbildningen.

3. Fem snacks du gillar.

Finns ju hur mycket gott som helst men för mig så är det skillnad på snacks och godis. Godis är tex. choklad och snacks är chips och sånt. Skulle jag begränsa det hela till just snacks så blir det dessa fem:
  • Jordnötsringar
  • Ostbollar
  • Sourcream and Onionchips
  • Chilijordnötter
  • Popcorn
4. Fem sånger jag kan utantill.

Nationalsången
En sång av Möra-Per som jag inte vet vad den heter (Kanske "Klockan fyra söndamöran")men den går så här:
Ho stog där i hallen å tett mäj i öga å sa "Va ä du för en jäkla suput?. Du har läppstift på skjorta å ingen skam uti kröppen å en gang för alle, Ja nu ärä slut!"
Å ja sa "Lelle vännen , dä finns ingen annen. Dä ädäj som ja älsker, dä ä däj ja vill ha. Ja löver å slute mä kvemfölk å sprit, slute göre ofog å komme hem i ti"
Ja la mig på söffa mä kavajen som kudde å sömne å söv te langt fram på dan. När ja vakne framåt elva mä bultande hövve så låg där en lapp på bröste "Farväl puss å kram. Du har alltid förskat mäj, förklarat däj, ja har allti förlåte däj men nu så äre slut!"...
Div. barnsånger
Finns säkert nån låt från 80-talet med Bowie, Duran Duran, Toto, Queen eller Nik Kershaw men ingen jag kommer på just nu.

5. Vad skulle du göra om du blev miljonär?

Ta en resa till varmare breddgrader och bju med mig mina närmaste vänner. "All inclusive" Köpa mig ett litet hus på landet på sisådär 90kvm. För de resterande pengarna skulle det bli en kebabpizza på Viktor's. På så vis har jag fått tak över huvudet, en mätt mage och ett minne för livet.

6. Fem dåliga vanor.

Äter godis när som helst.
Ramlar ner i värdelöshetsskrevan då och då.
Sitter framför tvn allt för mycket.
Säger inte "Jag älskar dig" till mina närmaste.
Lever inte som jag lär.

7. Fem saker du gillar att göra.

Åka snowboard
Se på science-fiction
Äta choklad
Läsa
Hångla

8.
Fem saker du aldrig skulle köpa eller klä dig i!

Vita byxor
Skiva med dansbandsmusik
Slumlänk
Stringkalsonger
Porslinfigurer

9. Fem favoritsaker

Min svarta huvtröja
TVn
Den lilla gula radion som står på köksbordet.
?
?

Återkommer gärna i frågan. Inte många saker som står mig nära utan det mesta kan bytas ut.

10. Utmana några.

Näe, där faller det. Alla som jag känner med bloggsida har redan blivit utmanade...

That's me.


3 kommentarer:

Tesa sa...

Favoritsak: Kameran? Varför har du inte kameran med??

Hans Svensson sa...

Jag tror att det beror på att det är en KonicaMinolta. Jag är nästan helt säker på att det är anledningen. Kan inte vara något annat. En sammanblandning av Konsum, Ica och Minolta. KonIcaMinolta. Usch.

2maz sa...

Hahaha... jag har sett dig i vita brallor på aikidoträningen Tommy, så den får du byta ut! ;)