måndag 10 december 2007

I väntans tider.

Och nej... Jag ska inte bli pappa igen eller nåt sånt. Sitter här och väntar på nåt helt annat. Har precis pratat med Adecco och HR Resurs i Karlstad och de var upptagna för stunden men ska ringa inom några minuter. Adecco var på besök när vi hade vårt slutseminarium på min utbildning. De ville jag skulle ta kontakt med dem under veckan för att eventuellt boka en tid för intervju. Inte för nåt speciellt jobb utan för att lägga in mig i deras resursbank om det skulle dyka upp nåt intressant. HR Resurs däremot har hand om ett jobb som produktionstekniker i Ambjörby.

Ambjörby?

Ett samhälle i de norra delarna av Värmland, närmare bestämt här!

......Update

Då har HR Resurs ringt och vi har pratat lite om själva jobbet och företaget som det är på. Sista anmälningen var i dag så vi får se hur det går. Han skulle höra av sig senare.
Bara Adecco kvar att vänta in. Sökte precis ett jobb på Volvo här i Arvika som produktionstekniker. Svårigheten där är att de ofta rekryterar internt och ansökningar tas bara emot via deras hemsida. Ansökningen går sen till Bryssel och vidare mot Göteborg. Nångång i slutänden hamnar den sen i Arvika.

......Update

Adecco har ringt och jag har bokat en tid nästa måndag (17dec). Ska bli intressant att se vad de säger. Fick en hemläxa av honom att lägga upp mig på deras sida. Bara att sätta igång.

GÖRT!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Ambjörby är ju Nordvärmlands metropol! Särskilt under vintern när det vilda utelivet når sin kulmen i och med närheten till Branäs och HIV (Hotell I Värnäs). :D

Tesa sa...

Pär: Tyst nu. Alla vet att du är född där och gladeligen tar din tillflykt dit om du kan. ;)

Anonym sa...

Precis. Och det måste ju betyda nåt, eller hur? =)

Hans Svensson sa...

Vi låter Tesa och Pär munhuggas, tycker jag, så kan jag önska lycka till istället! Ha! Känn på den, ni!

Lycka till Tommy! :)

Hans Svensson sa...

Förresten - Ambjörby är bara något man åker förbi eller så är det en plats med mycket skog runt omkring som man vistas i under stora brigadövningar, t ex 1986. +/- 0 grader ena dagen och snöslask och -28 grader nästa morgon och ett tjugomannatält som hade frusit fast i marken. Där är mitt minne av Ambjörby och Stöllet m m.

Som sagt - platser att skyndsamt åka förbi.

Tesa sa...

Preeciiiiis Hans, precis så är Ambjörby! :D

Men lycka till som sagt Tommy, det får ju inte jag heller glömma! :) Självklart ska du ta det om jobbet du tycker jobbet verkar bra!

Anonym sa...

Lycka till Tommy!! :)

Tommy sa...

Tack ska ni ha. Blir intressant att se vad som händer framöver.

Sex ansökningar har lämnats in och ännu inga svar, varken negativa eller positiva.

Anonym sa...

Lycka till, Tommy!

Comvidare sa...

Kommer att följa ditt jobbsökande med spänning. Break a leg!