söndag 25 november 2007

Veckan

.
Vaknade i dag (söndag) med en känsla som det var längesen jag kände senast.

Utvilad.

Har under två nätter sovit åtta till nio timmar utan att ha vaknat trettioelva gånger. Mitt problem med att inte kunna sova en hel natt har kommit och gått i flera år. Nätterna hänger ju onekligen ihop med vad som händer under dagarna och är livet stressigt / omvälvande / stökigt / rörigt m.m. orkar inte kroppen reda ut händelserna utan ägnar då nätterna åt att dokumentera och sortera begreppen som har uppstått under dagen.

Men så under två nätter (och på en helg dessutom, utan störande grannar!) har sömnen kommit tillbaka. Tänk om man kunde vakna VARJE morgon med en känsla av "jävlar-anamma nu är jag utsövd".

Så...

Vad kan man då hitta på en gråmulen dag som denna?
Jo, det ska skrivas CV, sorteras bilder, testa den nya blixten till kameran, lagas mat (Ugnstekt falukorv med..öh..nåt) osv... I bakgrunden står tv:n just nu och visar herrarnas stafett i skidor. (Nä, 2maz inte utförs utan slättförs, vilken film är det?)

Rubriken var ju då "Veckan" villket antyder på att inlägget ska röra veckan som har gått. Det har varit en veritabel berg och dalbana, om man säger så.

Måndag
Projektgruppen får via telefon en utskällning som av hin själv. En
veritabel tornado av svordomar och hot om stämning för att vi har nämnt två specifika bolag när vi ordnade med ett leverantörsavtal som skulle gälla en hel koncern. Vi hade fått klartecken från en av delägarna och antog att allt var ok. Det tyckte då inte en annan av delägarna. Det hela hade kunnat klarats upp genom ett telefonsamtal till gruppen där han då kunnat förklara situationen och vi hade gjort de ändringarna som han hade föreslagit. I stället lägger denne person all sin energi på att ringa ett antal gånger och skicka hotfulla mail. Man kan ju undra vad som triggar en sån person.

På kvällen får jag ett telefonsamtal från min arbetsgivare (jag är studieledig) där han förklarar att det är kallat till MBL-förhandlingar eftersom han vill sparka mig.

Tisdag
Får ett "Dear John"-mail. Inte alls kul eftersom jag kände att jag var intresserad men så var tydligen inte hon.

Onsdag
Presentation av vårt projekt på företaget där vi har varit i tio veckor. Rent tekniskt inget att klanka ner på men känslan vi fick var att den kändes platt och blek. Efter att ha pratat med vår handledare på skolan som var med och lyssnade fick vi besked om att även han tyckte att den kändes matt. Bara att jobba vidare på nästa presentation som ska köras om två veckor.

Så här långt in i veckan kändes det inget bra. Motgräs, skulle man kunna säga.


Torsdag
Besök i Säffle där en tävling i karaoke anordnades. Nu är jag ingen större fan av karaoke men i goda vänners lag kan allt hända. Dessutom så var det ju tävling och då får man offra sig. Hur tävlar man då i karaoke? Jo, man får ett par hörlurar där musiken hörs men de som lyssnar hör alltså endast och inget annat än de verbala pinsamheterna som yppas från ens läppar. Det egna laget ska då gissa vilka alster man försöker att härma och får således poäng om man hinner gissa rätt innan refrängen. Mitt lag fick stryk men roligt var det. Hemma vid halv ett tiden på morgonen.

Fredag
Tillbringade förmiddagen på Arvika Näringslivs Center med att börja på en ny presentation och dessutom finsnickra på rapporten som ska in efter praktiken. Ligger i dagsläget på ungefär 23 sidor plus bilagor. Kvällen tillbringades hemma hos Hans där han fick rejält med stryk i golf. Första rundan vanns med ett hål (matchspel) och andra med hela två hål! Hans, du är välkommen att kalla till revansch när helst du har tid och möjlighet.

Lördag.
Låg i soffan nästan hela dagen, bortsett från en promenad i centrum för att kika i skyltfönster och se lite folk. Såg på "I now pronounce you Chuck and Larry". En okej komedi med typiska amerikanska inslag även om den är vågad för att vara Hollywood-producerad. I huvudrollerna var det Adam Sandler och Kevin James (Hitch, King of Queens) med många trevliga birollsinnehavare som tex. Steve Buscemi, Jessica Biel och Dan Aykroyd. Den har sina poänger även om skrattkvoten hade kunnat vara högre. Det förväntade amerikaniserade slutet kom naturligtvis. Nån måtta på ovanligheterna får det vara. Senare på lördagskvällen såg jag för andra gången "The Last Legion".

Söndag
Ja då var cirkeln sluten och nu blir det till att finslipa CV:n som ska in pronto. Hoppas att ni har haft en bra vecka och att allt är väl med er. Vilka ni nu är som läser det här.

Enligt Bolggtoppen har det varit 65 unika besökare sista veckan och jämför jag med min bekantskapskrets så är det många besökar som jag inte vet vilka det är. Hoppas att ni finner nåt att ta med er.

Lev väl och ha en bra plats i solen.




6 kommentarer:

Hans Svensson sa...

Jadu, revansch i golf säger du, jahaja... men nu är det så att när man startar min X-box så får man upp ett meddelande om att den är trasig och behöver lagas (läs: dags att köpa sig en ny). Du förstår, den har drabbats av fel nummer 20, vad det nu är. Den är i alla fall i stort sett stendöd.

Suck!

Tommy sa...

Men så lägligt!...... =)

Fel nummer 20 betyder för övrigt att man ska inte äta thaikäk nummer 20, samtidigt som man spelar XBOX. Curry inverkar starkt på de spelandes närvaro och koncentration.

Anonym sa...

Tillägg till måndagens anteckning; "Intog en hyfsad lunch på Mulan med ALLDELES STRÅLANDE SÄLLSKAP..iaf det kvinnliga.."

Min vecka? Förutom Färjestads katastrofala hockeyspel i torsdags så känns den okej.
Jag kanske borde ha släpat ut dig på puben igår som jag tänkte?! Vår andra kompis frotterar sig ju med kärleken så då hade ju vi kunnat frottera oss med...eeh...jaaa..resten av Arvikas brat-pack (?!)..nääe, jag lägger ner.

=)

Tesa sa...

Men hey vilken vecka! Då kan det ju inte annat än gå skitbra i fortsättningen för du verkar ha provat allt annat nu! :)

Lycka till med cv:n, det låter riktigt "jättekul" att greja med!
Jag är förresten en sån som kikar in flera gånger i veckan och kollar ifall att...

Tommy sa...

Gunilla:
Klart att du skulle ha gjort.

Tesa:
Klart att det är "jättekul".

Klart med jobb? Näe...

Comvidare sa...

Du kanske ska ta med dig den veckan i CVn. Jag menar, klarar man en sån vecka så klarar man allt.