tisdag 27 november 2007

Min Materialistiska önskelista

Snart stundar det rödaktiga och glittrande tidender.

The season for joy and feelings that brings peace to the world!

Ja, i den bästa av världar skulle det bli fred på jorden och lägre skatt på godis men nu är ju världen i gr
unden uppbyggd på maktbegär, egoism och Coca Cola. De så traditionsenliga fina tomtarna med Ho-Ho-Ho skratt, klarröda dräkter och stora vita skägg är som ni nog redan vet en reklamfigur från ovan nämnda läskedryckstillverkare som ska skapa fler läskeblaskdrickande små barn. I sanning ska väl även nämnas att det finns andra lika bra och lika miljöförstörande och rättviseförnekande imperium som CC så de är inte ensamma i sitt verk.

Näe, nu hamnade jag i fel fil. Eller som Galenskaparna så fint sade "Jag har fått mjölksyra i benen för jag cyklar i fel fil".

Nog om detta och åter till själva listan med stort L. Som ni säkert förstår så är den här listan bara den första i en rad(?) av listor. Annars hade den bara hetat Önskelistan eller nåt annat banalt. Den här listan innehåller de rent ytliga och materialistiska sakerna som jag "behöver". Tio ting som endast har det gemensamt att de sätter mitt prylgalna sinne i brand. Ja, förutom att de behöver ström, en nog så viktigt aspekt när vi snackar prylar.

1. Bilstereo med USB-ingång.
Bara att plugga in mp3-spelaren. Hundratals låtar utan att behöva byta skiva och ändå kunna ignorera möjligheten genom att lyssna på P1.

2. 42" Flatscreen" TV.
Varför ha 32" när man kan ha 42"? Och fet-tv tar ju SÅÅÅ stor plats. Jag vill kunna se House i gigantisk storlek när han förolämpar små barn och andra husdjur.

3. Uppgradering av datorn.
Nytt moderkort, 6000+ AMD och 2G minne tack. Äh, kan ta 500G SATA och 8600GT 512MB när jag ändå håller på. Mina Excelark ska gå fort som f**n.

4. Canon 40D med några roliga objektiv.
Varför inte en 5D? Även mina önskelistor har ett visst mån av verklighetsförankring även om det inte märks så bra. Men framför allt för att kunna dissa Nikon ännu mer.

5. Kyl / frys-skåp.
Mitt gamla ekipage är energikrävande och fult. Tänk att få en frys med hyllor eller lådor i! Just det, fler tomma hyllor...

6. DVD som tar xvid, mpeg4 och har USB-ingång.
För att kunna låta bli att se dåliga filmer direkt från USB'n, bara för att.

7. Programpaket innehållande CS3 Suite, XP, OFFICE 2007.
Original då förstås....

8. Mobil med Outlook-synk, 5mp kamera, kontantkort, GPS
Ingen ringer ändå men nu skulle man vara redo och dessutom veta var man är när ingen ringer.

9. 220V uttag vid min bil.
Så att jag ska kunna använda min motor / kupevärmare. Börjar bli kallt nu. Hellre frysa 10 minuter i bilen är att gå sig varm i 15.

10. Hemmabio.
Så den jäkla grannen ska få höra hur hans bashögtalare låter hela dagarna.

Nu börjar det komma upp fler önskemål ju mer jag tänker på det. Listan är därför inte allenarådande men kunde Cocacola-tomten fixa fram nåt av dessa önskemål skulle jag bli glad.

Fred på jorden och läskeblask till alla!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker det är härligt att se att nån verkligen önskar sig nåt till jul. Annars brukar det låta "Nej, jag önskar mig inget" eller "Nej, vi behöver ingenting" osv...

Sen att det kanske är lite pris på prylarna... tja, det gäller att välja sin umgängeskrets med omsorg! =)

Tommy sa...

Ja, det är ju med umgängeskretsen som det gick riktigt snett.

Att man kan välja så fel.

=D

Hans Svensson sa...

Hehe...

Eftersom du slog mig i golf även sist vi spelade, så kommer här en annan slags lista:

1. Tommy önskar sig en bilstereo med USB-ingång. Hans har en sådan (men använder den nästan inte eftersom han mest gör korta bilturer).

2. Tommy önskar sig en 42'' flatscreen TV. Hans har en sådan och den låter han stå på för jämnan.

3. Tommy vill uppgradera datorn till bl a 2 GB minne. Gissa vad Hans har? *hohohoar elakt*

4. Tommy vill ha en Canon 40 D. Det har inte Hans, men han har i alla fall en Canon.

5. Kyl- och frysskåp står på Tommys önskelista. Gissa vad Hans har? Och som är fullt med mat?

6. Tommy vill ha en DVD som tar det mesta. Det gör Hans DVD.

7. Programpaketet som Tommy önskar sig har inte Hans, men han känner att han klarar sig med de versioner han redan har av CS, XP, Office och annat.

8. Hans mobil har Outlooksynk. Ingen 5mp-kamera, bara 3,2mp. GPS - javisst, fast vad spelar det för roll när telefonen inte funkar och ska in på verkstad...

9. 220V uttag vid bilen står på Tommys önskelista. Det har Hans men sladden når inte hem till dig. Sorry!

10. Så du vill ha hemmabio? Hahaha... det har Hans. Hohoho...

Se där hur det går när man vinner tre raka i golf mot mig...

;)