tisdag 9 oktober 2007

Tio dagar


.I morgon så startar tio-dagars. Näe, det rör sig inte om orientering utan en utmaning från grabbarna bakom Universe Imagine
Mellan 10:e och 20:e oktober ska fokus läggas på positiva tankar.

Regler:
Under tio dagar skall du eliminera alla negativa tankar och bara fokusera på det positiva som du kan se i varje situation du hamnar i. Precis så enkelt är det!

Så fort det dyker upp en negativ eller begränsande tanke, byt ut den direkt till en positiv och stärkande tanke. Gör det som krävs för att du ska ändra din inställning direkt, med en gång. Du har en (1) minut på dig. Om du upptäcker att du befinner dig i ett negativt tillstånd med negativa tankar under längre tid än en minut får du börja om nästa dag. Målet är att klara 10 dagar i sträck.


Det kunde ha börjat redan i dag. I dag var en bra dag. En dag som var bra.

För er som inte är så insatta i mina studier kan jag berätta att jag läser en KY-utbildning som heter "Produktionsteknik och Logistik". Ämnen som läses är tex. företagsekonomi, 5S, Lean-Production, ledarskap, organisation, presentationsteknik, logistik m.m. under ett och ett halvt år.
Nu gör jag och ett par till vår praktik på ett företag där vi ser över det mesta.
Organisationsschema
Rollbeskrivningar
Styrsystem
Kalkylprogram
Inköpsavtal
Leverantörsregister
Materialregister
osv osv

I går fick vi besked om att vi skulle redovisa vårt projekt i dag, vilket vi genomförde utan problem.
Vår handledare på utbildningen hade nämligen fått besök av en delegation från Billerud som ville veta mer om kursen. Att de sen var rekryterare gjorde ju inte saken sämre. Gäller att hålla alla dörrar öppna inför kursavslutningen i mitten av december. Där efter gjorde vi ett besök i klassen som har börjat efter oss och berättade om praktiken som vi gör och har gjort. Svarade på frågor och visade vad vi gjorde just nu. Sedan fick vi en god lunch på Skeppet (restaurangen på Tobaken) och fortsatte eftermiddagen på vår "arbetsplats".

Väl hemma var det dags för träning. Hade ingen som helst lust men tog mig ändå dit. Väl där gick det riktigt bra. Trött och nöjd kom jag hem vid 20.00.

Som sagt var...det var en riktigt bra dag.

Och i morgon kommer det bli en ännu bättre dag.......


2 kommentarer:

Bea sa...

Sköööönt flyt! Tumhållning gällande dörröppning och önskar lycka till med tiodagars-utmaningen. Måste nog försöka haka på själv...

Tesa sa...

Skön dag som sagt.
Min 10-dagarsutmaning började med att jag fick hasa mig ur sängen och jag kan knappt hålla ögonen öppna. En begynnande huvudvärk...men jag kom, jag sitter ner och jag hoppas jag hittar huvudvärkstabletter snart...