onsdag 10 oktober 2007

Tio Dagar 1.0

.
1.0
Onsdag 10 oktober 13.47

Blir irriterad över att en manual till ett program, som jag ska vara med att i implementera i ett företag, har syftningsfel, stavfel, upprepning av ord och i största allmänhet mycket opedagogisk m.m.
Byter riktning...
De skulle behöva någon som skrev om manualen. Ska skicka ett mail och påpeka vilka brister de har i sin manual,

1.1

22.45
Inser att problemet är inte att omvandla negativa tankar till positiva utan att lägga märke till det nedbrytande och negativa som ramlar runt i skalle då och då.
Vi har diskuterat vad som är en negativ tanke. Räknas det inbyggda ironiska läget som man lägger in av ren vana? (Min ålder gör ju att jag tillhör den ironiska generationen).
Kan påståenden som "Det där är hemskt och otrevligt" räknas som negativt eller är det just påståenden? Äh... Lägger ner funderingarna för dagen och tar nya tag inför morgonen.

Förresten.. Räknas negativa drömmar? Har man en minut på sig då också?

Sleep well and live long and prosper!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jättebra, Tommy! Du är uppfinningsrik, kreativ och påhittig - dina tio dagar börjar ju lysande!

(Fast nu var det ju inte andra man skulle peppa, utan sig själv... Gud vad jag är bra!)

Johannes sa...

Jag kör tiodagars också och har funderat på det där med drömmar med... jobbigt det blir i så fall.
Jag tror jag ska lösa det hela med att aldrig sova.. :)

Nu kör vi hårt sista nio! :)

Tesa sa...

Är du nu här och härjar också Pär? Ja, jesus, att prata med honom i telefon var en helt ny upplevelse igår.

Till Tommy...jo, negativa drömmar räknas, det kan ju vara dagdrömmar! Och det "negativa ironiska läget" räknas också...det är ju på sätt och vis lite sarkasm, iallafall när man vänder det mot någon annan.
Du ska ju göra ditt bästa att vända allt till det positiva, var det inte så? ;)

Tommy sa...

Pär: Tackar!

Johannes: Kreativ lösning på problemet. Nu jädrans kör vi!

Tesa: Att ironi skulle vara negativt står det inget om. =) Använder jag ironi så är det oftast mot mig själv och det blir gränsfall. Ska skärpa mig. Nu vet jag vad som gäller! Regnet öser ner idag, kul väder!!

Tesa sa...

Säger som jag sa till Pär när han hurrade för att det snöade!:
"Vilken jä**a tur att jag är här nere!" ;)