fredag 12 oktober 2007

Tio Dagar 3.0

Dagens debatt med min käre trätobroder 2maz bestod i huruvida en arbetslöshet kunde vara en spark i arslet för att söka jobb eller inte. I tio-dagars-tänket ska man inte ha några begränsande tankar. Är då tanken att man hellre föredrar att gå tillbaka till ett gammalt arbete än att vara arbetslös ett steg i begränsande riktning eller bara ett steg in i tryggheten?

Jag är den första att medge att om man har ett arbete så är det svårare att söka ett nytt men om alternativet känns än mer skrämmande är det då en begränsning?

Som vanligt kom vi väl mer fram till att vi i grunden har samma värderingar men att vi i det här fallet har vissa ..ja.. meningsskiljaktigheter. Det känns i och för sig ganska skönt då vi har en tendens i bland att tycka allt för lika i vissa frågor.

Annars så har dagen varit lagom laidback på ren svenska. Sov i drygt 8 timmar utan att vakna en endaste gång och det är ovanligt för mig. Lunch intogs med nämnde 2maz och Ljudteknikern. Eftermiddagen gick åt till att gå igenom min "GJÖR'T-lista". Saker som jag har samlat på mig och som måste göras men helt enkelt inte blir av. Lathet? Ja, visst! Tror att jag på nåt konstigt sätt samlar på mig de här småsakerna (som oftast tar 10-20minuter att göra) för att inte få tråkigt nångång. "Alltid något att göra". Bilder som ska mailas, saker som ska slängas, brev som ska skrivas, filer som ska köras backup på m.m. Skitsaker helt enkelt.

Men nu har jag gått igenom mer än hälften av dem och resten väntar på div. svarsmail. För utom att kameran ska lämnas in på Expert och få sig en rengöring. För ovanlighetens skull köpte jag på mig en extra 2-års garanti och tydligen ingår rengöring i den.

Så från och med i morgon står jag helt utan kamera och så många fotojobb och fina motiv som jag nu kommer att få till livs har jag aldrig haft tidigare.

Men vänta nu... det låter negativt, så..

Då lånar jag bara kamera från någon nära vän så ordnar det sig ändå!

7 dagar kvar!
Ta väl hand om dem!



3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag känner igen det där med att spara på uppgifter till senare, fastän man egentligen lika gärna kan göra dem på direkten - de är oftast varken tråkiga eller tar lång tid (kanske därför man drar på det?).

Förresten, jag trodde att Gjört stavades Gört, eller har 2maz fel?

Anonym sa...

Ja, Nikolina får du fan´ inte låna.

Jaha, positiva Tommy är på G...
Trevligt.

Jag har 2 satans dagar kvar att jobba, i positivt tänkande alltså, sen är jag friiiiiiiiiiiiiiiiiii 9 Dagar.
Å det är ju oxå positivt.

Ack värmland du sköna.

// Marie

Tesa sa...

Jamen du kan få låna min! :) Jag har köpt en ny.
Eller min och min...det blir ju P's då men han lånar säkert ut den! :D