lördag 29 september 2007

Tidsresa

.
Lördag morgon

Vaknade strax före sju av ren vana. Kroppen är van att gå upp vid den här tiden under vardagarna och när det sen blir helg tar den ingen som helst notis om jag skulle behöva sova ut nångång. Kände mig inte direkt trött eftersom jag somnade framför tv'n i går kväll och vid uppvaknandet runt 23-tiden blev det bara en kort promenad (ni som har varit i min lägenhet vet att det är nära till allting) till sängen. Som den vuxna människa jag är och som kan ta egna beslut hoppade jag för ovanlighetens skull över tandborstningen. Nej barn, det här kan ni bara göra när ni är 40+! Tittandet på tv föregicks av en trevlig stund på The Roof med mina projektkamrater där vi åt och inhandlade en och annan Staropramen.

Åter till morgonen...

Av någon märklig orsak infann sig en känsla av att ha flyttats framåt, eller bakåt, i tiden. Det kändes nämligen som en julmorgon. Om det var den mörka morgonen, tidiga uppstigandet, presentpappren på golvet, uppackade presenter som ännu inte är använda eller nåt annat vet jag inte men känslan kvarstod.

Julmorgon.
Känslan av att vara uppe för tidigt.
Känslan av att nåt ska hända i dag.
Känslan av att nåt nytt är på gång.

Nu är klockan halv tolv och känslan dröjer sig kvar.
Nån sorts förväntan...
Ska gå ner på stan och handla lite prylar och försöka att slå fast vad det är som lurar bakom hörnet.
Känslan är faktiskt ganska behaglig.
Som att vänta på jultomten.

Vem vet, bakom nästa hörn kanske jultomten står och väntar.

Ta väl hand om er mina kära läsare.

Ha en varm plats i soffan!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det du känner är den bedrägliga "ta-ut-segern-i-förskott-känslan".

Du kommer inte - upprepar inte - att ta hem segern i golf ikväll.

Ha!

Hans

Tommy sa...

Men eftersom jag byter negativa tankar till positiva så vet jag att det blir seger i kväll.

Självklart!