måndag 20 augusti 2007

Bara ett litet inlägg...

Sagt på tv-sporten "Wissman går för medalj i Osaka".

De som inte är sportanalfabeter känner kanske till lintotten Johan Wissman som är en av Sveriges större stjärnor inom friidrott. Han springer 200 meter och gör det gissningsvis så fort han kan.
Med andra ord så GÅR han förmodligen inte mot medalj.

Ville bara säga det.

(Av mina vänner så är det kanske 95% som överhuvudtaget inte vet vem denna man är.)

Egentligen så är inlägget onödigt eftersom tv-sporten inte är direkt kända för att vara varken språkbegåvningar eller särskilt sakliga.

6 kommentarer:

Comvidare sa...

Såg du Wissman på SM? Han spöade skiten ut de andra. Det såg faktiskt ut som om de gick. Kan det vara så att Wissman nu tror att det räcker med om han går fort för att knipa guldet?

2maz sa...

Han springer så j***a fort att han de sista 50 metrarna kan dra ner på tempot och i lugn och ro knalla in i mål och plocka till sig guldmedaljen.

Länge leve nordmännen! :)

Gunilla sa...

Det KAN faktiskt vara som så att Wissman har planerat att gå 200 meter i VM, eftersom det är sprint 400 meter han ska tävla i...ville bara klargöra det för alla s.k sportanalfabeter...

2maz sa...

Ursäkta mig, men jag tror jag har fått tinnitus av den öronbedövade ljudvågen från när Tommys sportkunskaper brutalt krossades mot asfalten.

Tommy sa...

Nu är hans vanliga distans 200 meter men har på sistone även börjat springa 400. Tydligen så gick det så bra så han har kvalat in på 400. Om han däremot även gör 200meter vet jag inte.

2maz sa...

När du blivit golvad så hårt gör du bäst i att ligga kvar. ;)