torsdag 19 juli 2007

Mål

Skulle skriva nåt om mål men skallen blev tom. Vad hände? Gick det en säkring? Det var väl åldern som tog ut sin rätt, igen.

Men mål är viktigt. Hur ska man annars kunna dra åt nåt håll om man inte vet vart man ska? När min nära vän 2maz hade tjatat tillräckligt länge om min ..eh..vi kan kalla det rondör, fick jag sätta upp ett mål. Tjock är jag inte och inte fet heller men efter snart ett års studier har det infunnit sig en viss...rondör.
Efter att ha införskaffat ett årskort på en lokal gymhall skred jag så till verket. Det tog 15 minuter på löpbandet för att inse att konditionen aldrig har varit bättre. Nu har jag i och för sig aldrig haft nån kondis så mätetalet faller på sin självklarhet. Lägre än noll kan man inte komma. Alltså, bättre kondition som jag har nu har jag aldrig haft.

Första målet var att under de första 15 minuterna klara 2 km på det förhatliga löpbandet. I måndags (efter ett par veckor) gick det precis och i går, onsdag, hann jag 2,03km. Jag hade nåt ett mål! Nästa löpmål kommer att vara 2,5km på 15 minuter.
Ett längre mål som jag inte alls vet om jag klarar eftersom det har en tidsgräns, är att gå ner de 8 kilo som jag har gått upp sen skolstarten och det innan nyår.
I ett försök att jaga några av de 8000 grammen har jag klippt av mig håret. Nja, kanske inte just därför men ändå.

Vilka mål har ni nåt nyligen och vilka har ni kvar?

(För övrigt vill jag bara påpeka att Paul Kariya har gått till bottenlaget St.Louis. Jag sörjer...)

6 kommentarer:

Comvidare sa...

Haha, jag vet nog varför du klippt håret! Lycka till med det ;-)

2maz sa...

Jepp, det vet jag med. Du vill helt enkelt se ut som mig, vilket jag, och många med mig, naturligtvis har full förståelse för. Snart går du väl runt i mina kläder och tar över min lägenhet också. Men bara du tvättar själv så är väl det ok...

Tesa sa...

Säger som Jessica: Ha ha, jag vet också varför! :) Eller tror mig veta iallafall!

Mina mål är ännu inte uppfyllda. Och de är många kvar att ta itu med. Men...är det inte det som är grejen? Att aldrig bli färdig med dem.
Sen är istället vissa delmål fixade - jag ordnade löneförhöjning för en arbetskamrat strax innan semestern, jag har tagit några spontanturer, bl a till Arvika, lyckats bestämma träff med kompisar jag sällan träffar och...jo, hela tiden uppfyller man något slags mål man har.

Tommy sa...

Tesa Jessica:
Jo, har man sagt A får man säga B. Bara att stå för sina inlägg i andras bloggar. =) Men ännu har det inte gett något resultat om nu nån undrade.

Tomas:
Börjar det inte bli fullt i din lägenhet?

Comvidare sa...

Jag har ett litet tips till dig. Gå in på "tjuvlyssnat", de hade en tävling om den bästa raggningsrepliken. Jag hittade några klockrena som jag ska använda mig av i helgen. Om inte det fungerar så får jag väl ta till drastiska metoder. Klippa håret! ;-)

2maz sa...

Tommy...there is always room for one more.