tisdag 5 maj 2009

Sjuk

Sjuk igen.
Innan jag började jobba var jag sjuk ungefär en gång vartannat år. Nu är det andra gången på nåra veckor som jag är hemma.
Pollenallergi i kombination med feber och hosta. Det brukar visserligen vara så att när pollenallergin är som värst drar jag på mig mycket annan skit pga. att immunförsvaret sjunker men inte på det här viset.

Det är väl bara att bita i det sura äpplet (som jag inte tål ens i vanliga fall)och inse att det bara är att ringa och avboka sina besök och ställa in sig på en tid i hemmet.
Nu har jag varit hemma i två dar från jobbet och det kryper redan i skinnet.

Har en "Att-göra-lista" men inspirationen och orken infinner sig inte när man har feber. Så det får bli tv, dator och soffan som närmaste sällskap.

Vad brukar ni hitta på när ni är hemma och sjukskrivna?

4 kommentarer:

Bea sa...

Är jag hemma och sjukskriven så brukar jag befinna mig i koma... Teve är helt omöjligt i vanliga fall, ännu omöjligare med sjuka i kroppen! :)

Anonym sa...

När jag är sjuk kollar jag på en massa avsnitt av Vänner. Finns inget bättre för att få upp humöret och därmed bli frisk så fort som möjligt. :-)
Så jag råder dig till ett Vänner-maraton.

/Esmeralda

Gunilla sa...

film...film...film...och åter film blir det vid sjukdom!

Krya på dig!




PS: Fick en hint av Bea att jag inte sköter mitt bloggande enligt er?! Kan väl ändå inte stämma?!! DS :D

Tommy sa...

Har precis sett Wanted för andra gången och den är helt ok en torsdag eftermiddag. Nu blir det redigering, sortering och backup av bilder.

Men jag har en skum huvudvärk som återkommer hela tiden. Måste ligga i sängen då och då och vila mig. Nåt skräp som kommit i kroppen.

Och jag som vill till Karlstad på lördag och se fotoutställningen...