tisdag 10 februari 2009

Vuxen

Det var ett tag sen nu. Inspirationen och motivationen har ännu en gång varit som bortblåsta.

Men jag har förstått att det finns besökare som nästan dagligen kikar in i alla fall i hopp om att det har kommit upp nåt nytt.

Tack ska ni ha.

Ja, vad vill jag då säga med vuxen-rubriken?

Jo, jag sitter här och försöker få ihop kursmaterial till släktforskningskursen som jag har. Klockan är 12.16 och tankarna började komma.

"Nu är det snart lunch"
"Finns det nåt i kylen / frysen?"
"Jag är inte ett dugg hungrig"
"Men man måste ju äta för snart blir man säkert hungrig"

Men så började jag tänka lite längre...
Vad är fördelen med att vara vuxen?
Jo, man kan ta sina egna beslut och själv bestämma när man ska äta (ja, om man inte har lunchrast vid ett specifikt klockslag).
Nu har jag fördelen (en av väldigt få när man är arbetslös) att kunna välja när jag ska äta. Inte följa den gängse normen och äta lunch nån gång mellan 12 och 14. Äh.. Jag tar en chokladbit och en dricka och äter senare i eftermiddag.

Alla mat och kroppsmedvetna människor skriker väl i högan sky

"Men så kan han inte göra!"
"Man ska äta vid samma tid"
"Godis mitt på dagen??"

Jo, nog är det väl kanske så.

Men just nu skiter jag i det!

Högaktningsfullt!

Jag har möjligheten.

Jag är vuxen nog att stå för mina beslut. Jag skyller inte på nån. Jag känner inte för att åta lunch just nu och då gör jag inte det.

Basta!

Eller så bär jag mig otroligt barnsligt åt just nu?

Ja, ja, man ska bejaka barnet inom sig.

Lev väl ni där ute som så tålmodigt kommer hit.

"Det kommer mera"

Inga kommentarer: